ambelmoncasteller
Registreu-vos
Inicia la sessi贸
Per xerrar de qualsevol tema relacionat o no amb els castells tot fent una cervesa o una cola amb els altres castellers.

I qu猫 en penseu la gent del m贸n casteller dels Falcons?

Entrada no llegidaAutor: Falconera Data: 16 juny 2008, 14:06

Tinc curiositat per saber-ho suposo... Hi ha castellers/es que diuen que els agraden i d'altres que pensen que s贸n un intent de castells. En aix貌, coma falconera vilafranquina que soc, est脿 clar que no hi estic d'acord, els Falcons s贸n diferent als castells per貌 no pretenen asemblar-s'hi, simplement s贸n diferents. A m茅s, tamb茅 cal recon猫ixer que les seves figures s贸n m茅s est猫tiques i a la vegada m茅s baixes... Per貌 un fet que ens diferencia dels castells 茅s alhora de caure: Generalment, quan es fan castells els que pugen dalt, tenen la seguretat que cauran sobre la gent, en canvi, en el nostre cas, aix貌 no 茅s tant segur... I el terra sembla que ens estimi i ens vulgui abra莽ar!(Per dir-ho d'alguna manera..) M'enteneu no? Apalee dons, a comentar que vull saber les vostres opinions! :ok:
Salut, castells i Falcons!
Falconera
Afeccionat/ada

Entrades: 27
Membre des de: 07 juny 2008, 21:04
Ubicaci贸: Vilafranca del Pened猫s

Sponsor

Entrada no llegidaAutor: titiua Data: 16 juny 2008, 14:09

Jo no penso k sigui cap intent decastells,com tu dius s贸n 2 coses diferents.
A mi m'encanten!!! :rev: :aplaudir:
titiua
Casteller/a de pinya

Entrades: 85
Membre des de: 22 maig 2008, 14:30

Entrada no llegidaAutor: LCorralo Data: 16 juny 2008, 14:13

jo crec que els falcons no s'assemblen gens als castells. S铆 que s贸n construccions humanes pero d'una manera completament diferent.

A mi, sense 脿nims d'ofendre a ning煤, no m'agraden els falcons... per贸 crec que, com a tradici贸 que 茅s, s'ha de respectar!

:brindar:
Imatge

''per un nucli de pinya que pugui respirar... renta't els peus avans de pujar!''
LCorralo
Casteller/a de puntals

Entrades: 1241
Membre des de: 13 maig 2008, 21:43
Ubicaci贸: Sabadell
Colla: Castellers de Sabadell

Entrada no llegidaAutor: Abuelo Data: 16 juny 2008, 14:49

A mi em semblen incre铆bles les construccions que feu i crec que 茅s tant macu i espectacular com els castells.
Abuelo
Casteller/a de folre

Entrades: 202
Membre des de: 28 maig 2008, 01:35
Ubicaci贸: Sitges

Entrada no llegidaAutor: albetta Data: 16 juny 2008, 14:51

a mi tamb茅 m'agraden molt, potser s铆 que tenen un punt de semblan莽a amb els castells, per貌 crec que la semblan莽a 茅s que s贸n construccions humanes...
per貌 al cap i a la fi.. s贸n dues coses diferents..
for莽a, equilibri, valor i seny
albetta
Afeccionat/ada

Entrades: 21
Membre des de: 11 juny 2008, 17:45
Ubicaci贸: L'Hospitalet de Ll.
Colla: castellers de cornell脿

Entrada no llegidaAutor: Carol Data: 16 juny 2008, 15:51

Jo nom茅s he vist els pilars de sis per sota que fan per Sant F猫lix, i he de dir que em deixen AL路LUCINADA!!

A mi m'agraden, per貌 m'agraden m茅s est猫ticament els castells...

No s茅, potser 茅s el costum! :P
Carol
Casteller/a de folre

Entrades: 222
Membre des de: 14 maig 2008, 09:25
Ubicaci贸: Barcelona

Entrada no llegidaAutor: Falconera Data: 16 juny 2008, 16:10

Home, s铆, de fet el pilar per sota 茅s de les figures m茅s destacades i emblem脿tiques dels falcons de vilafranca, per貌 d'una escala de 10 o d'11 (carregada nom茅s una vegada a la hist貌ria) qu猫 me'n dieu?? 脡s realment impressionantt! Si vei茅ssiu un v铆deo.. Buf! La pell se'm posa d gallina nom茅s pensar-ho! I tamb茅 vam fer un 37ps eehh :P El que passa 茅s que com totes les colles, ara mateix els Falcons no passem per una de les millor 猫poques, i no es poden fer figures gaire grans, per貌 al cap i a la fi, s贸n etapes!
Destacar tamb茅 que els Falcons de vilafrnca som m茅s propers a algunes figures castelleres.. Per貌 les altres colles falconeres tenen un estil un xic diferent!;)
Falconera
Afeccionat/ada

Entrada no llegidaAutor: xescu Data: 16 juny 2008, 17:20

A mi no m'agraden gaire els falcons, n'he fet i no em crida l'atencio..... pero bueno considero que son quelcom diferent dels castells, pero que si que a vegades els propis falconers busquen inspiracio en els castells
xescu l鈥檋a editat per darrera vegada el dia: 16 juny 2008, 17:29, en total s鈥檋a editat 1 vegada.
Descobrint nous horitzons
xescu
Casteller/a de manilles

Entrades: 537
Membre des de: 14 maig 2008, 17:03
Ubicaci贸: Barcelona
Colla: Jove de Barcelona

Entrada no llegidaAutor: tgn4 Data: 16 juny 2008, 17:26

Jo he tingut l'oportunitat de veure'ls en diverses ocasions i la veritat 茅s que m'agraden molt! S'assemblen als castells perqu猫 fan figures humanes, per貌 com dius tu, s贸n dues coses totalment diferents.
tgn4
Afeccionat/ada

Entrades: 30
Membre des de: 12 juny 2008, 16:56
Ubicaci贸: Tarragona

Entrada no llegidaAutor: Abel Data: 16 juny 2008, 17:38

Construccions realment espectaculars... tot i que en els 煤ltims anys ha baixat molt el nivell.

Falconera ens pots fer una mica de resum hist貌ric d'on provenen? 脡s veritat que venen de la cultura txeca?
Abel
T猫cnic de pinyes

Entrades: 89
Membre des de: 17 nov. 2007, 19:54

Entrada no llegidaAutor: Falconera Data: 17 juny 2008, 15:51

I tant, per descomptat! Doncs s铆, es cert que provenen de Tx猫quia. Aqu铆 us deixo amb un petit resum hist貌ric, que de fet es molt semblant al que trobareu a la web, a qui li interessi (www.falconsdevilafranca.cat)

Els falcons tenen el seu or铆gen l'any 1862, el comerciant de Praga, Jindrich F眉gner i el catedr脿tic de la Universitat de Carles IV, Miroslavg Tyrs, van crear una organitzaci贸 d'educaci贸 f铆sica, a Txecoslov脿quia, anomenada, el "Sokol" que significa falc贸. Va ser una de les congregacions de gimnastes m茅s grans d'arreu del m贸n, i 茅s arrel d'un viatge, per aquestes terres, que va fer el Vilafranqu铆 i fundador de la F.J.C. de C. (Federaci贸 de Joves Cristians de Catalunya), Mn. Albert Bonet, que introdueix els Falcons a Catalunya. L'acceptaci贸 va ser molt bona i a partir de l'any 1930, es comencen a obrir gimnasos a Barcelona i arreu de Catalunya. A finals de l'any 1933 hi havia un total de vint-i-cinc grups repartits pel principat, sempre sota el comandament de l'Agrupaci贸 Gimn脿stica- Esportiva de la F. J.C. de C.

La colla neix el setembre del 59 . Fundaren la colla 15 nois amb una mitjana de 16 anys d'edat i l'1 de gener de l'any 60 fan la seva primera actuaci贸 amb quatre mesos d'assaigs previs.

Vaia tost贸n ehh :P Estar clar que s'assemblen en cert punt als castells, perqu猫 al cap i a la fi no deixen de ser construccions humanes, per貌 el que dic jo, 茅s que la nostra intenci贸 no 茅s assemblar-nos-hi, sin贸 fer contruccions humanes, d'una manera diferent!
I tamb茅 remmarcar que el tipus de figures que fem els Falcons de Vilafranca, s贸n bastant diferents a les que fan les altres colles Falconeres... I potser nosaltres, tenim un punt m茅s de semblan莽a als castells que les altres colles. En fi, que no m'enrotllo m茅s!
Falconera
Afeccionat/ada

Entrada no llegidaAutor: Galifardeu Data: 18 juny 2008, 12:48

Falconera Falconera amistaaaaaat!!1 jajajajajaj
Galifardeu
Casteller/a de folre

Entrades: 266
Membre des de: 12 maig 2008, 13:06

Entrada no llegidaAutor: mikelet_falconeti Data: 18 juny 2008, 21:43

pos si, aki hi ha un altre falconer, i io crek k el mon falconer i el mon casteller son dos coses diferens amb una serie de similitus ja k si n es complementessin, n serien el k son. Pero el k trobu es k en el mon falconer hi falta akesta relacio entre colles :brindar: k en castells existeix, pero tambe en el mon casteller a diferencia de els falcons es k una colla de falcons es una gran familia on kada persona pot tenir dret i paraula per opinar des de una canalla fins al mes gran de la colla, i en una colla de castells es gairebe impossible pel fet de ser tanta gent, i aket es el fet mes distintiu k crek k exsisteix entre akets dos mons.
Salut, falcons i castells
mikelet_falconeti
Rodaplaces

Entrades: 56
Membre des de: 18 juny 2008, 21:19
Ubicaci贸: vilafranca del pened猫s

Entrada no llegidaAutor: paujove12 Data: 18 juny 2008, 22:36

a sitges abans ten铆em falcons, per貌 van "desapareixer", es van "extingir" com tantes altres coses del poble...

mun oncle va formar-ne part, i ara es graller dels gegants moros
paujove12
Graller/timbaler

Entrades: 947
Membre des de: 14 maig 2008, 19:49
Ubicaci贸: Sitges!
Colla: Colla Jove de Castellers de Sitges

Entrada no llegidaAutor: Abel Data: 18 juny 2008, 22:58

tanta gent?
Has anat mai a un assaig d'una colla de 7 o de 6?
Abel
T猫cnic de pinyes

Entrades: 89
Membre des de: 17 nov. 2007, 19:54

Seg眉ent

Torna a: Bar

Castellers navegant en aquest f貌rum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants