Per xerrar de qualsevol tema relacionat o no amb els castells tot fent una cervesa o una cola amb els altres castellers.

I què en penseu la gent del món casteller dels Falcons?

Entradaper Falconera el 16 juny 2008, 14:06

Tinc curiositat per saber-ho suposo... Hi ha castellers/es que diuen que els agraden i d'altres que pensen que són un intent de castells. En això, coma falconera vilafranquina que soc, està clar que no hi estic d'acord, els Falcons són diferent als castells però no pretenen asemblar-s'hi, simplement són diferents. A més, també cal reconèixer que les seves figures són més estètiques i a la vegada més baixes... Però un fet que ens diferencia dels castells és alhora de caure: Generalment, quan es fan castells els que pugen dalt, tenen la seguretat que cauran sobre la gent, en canvi, en el nostre cas, això no és tant segur... I el terra sembla que ens estimi i ens vulgui abraçar!(Per dir-ho d'alguna manera..) M'enteneu no? Apalee dons, a comentar que vull saber les vostres opinions! :ok:
Salut, castells i Falcons!
Escut de l’usuari
Falconera
Afeccionat/ada

Entrades: 27
Membre des de: 07 juny 2008, 21:04
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Sponsor

Entradaper titiua el 16 juny 2008, 14:09

Jo no penso que sigui cap intent decastells,com tu dius són 2 coses diferents.
A mi m'encanten!!! :rev: :aplaudir:
Escut de l’usuari
titiua
Casteller/a de pinya

Entrades: 85
Membre des de: 22 maig 2008, 14:30

Entradaper LCorralo el 16 juny 2008, 14:13

jo crec que els falcons no s'assemblen gens als castells. Sí que són construccions humanes pero d'una manera completament diferent.

A mi, sense ànims d'ofendre a ningú, no m'agraden els falcons... peró crec que, com a tradició que és, s'ha de respectar!

:brindar:
Imatge

''per un nucli de pinya que pugui respirar... renta't els peus avans de pujar!''
Escut de l’usuari
LCorralo
Casteller/a de puntals

Entrades: 1188
Membre des de: 13 maig 2008, 21:43
Ubicació: Sabadell
Colla: Castellers de Sabadell

Entradaper Abuelo el 16 juny 2008, 14:49

A mi em semblen increíbles les construccions que feu i crec que és tant macu i espectacular com els castells.
Abuelo
Casteller/a de folre

Entrades: 201
Membre des de: 28 maig 2008, 01:35
Ubicació: Sitges

Entradaper albetta el 16 juny 2008, 14:51

a mi també m'agraden molt, potser sí que tenen un punt de semblança amb els castells, però crec que la semblança és que són construccions humanes...
però al cap i a la fi.. són dues coses diferents..
força, equilibri, valor i seny
Escut de l’usuari
albetta
Afeccionat/ada

Entrades: 19
Membre des de: 11 juny 2008, 17:45
Ubicació: L'Hospitalet de Ll.

Entradaper Carol el 16 juny 2008, 15:51

Jo només he vist els pilars de sis per sota que fan per Sant Fèlix, i he de dir que em deixen AL·LUCINADA!!

A mi m'agraden, però m'agraden més estèticament els castells...

No sé, potser és el costum! :P
Escut de l’usuari
Carol
Casteller/a de folre

Entrades: 222
Membre des de: 14 maig 2008, 09:25
Ubicació: Barcelona

Entradaper Falconera el 16 juny 2008, 16:10

Home, sí, de fet el pilar per sota és de les figures més destacades i emblemàtiques dels falcons de vilafranca, però d'una escala de 10 o d'11 (carregada només una vegada a la història) què me'n dieu?? És realment impressionantt! Si veiéssiu un vídeo.. Buf! La pell se'm posa d gallina només pensar-ho! I també vam fer un 37ps eehh :P El que passa és que com totes les colles, ara mateix els Falcons no passem per una de les millor èpoques, i no es poden fer figures gaire grans, però al cap i a la fi, són etapes!
Destacar també que els Falcons de vilafrnca som més propers a algunes figures castelleres.. Però les altres colles falconeres tenen un estil un xic diferent!;)
Escut de l’usuari
Falconera
Afeccionat/ada

Entradaper xescu el 16 juny 2008, 17:20

A mi no m'agraden gaire els falcons, n'he fet i no em crida l'atencio..... pero bueno considero que son quelcom diferent dels castells, pero que si que a vegades els propis falconers busquen inspiracio en els castells
xescu l’ha editat per darrera vegada el dia: 16 juny 2008, 17:29, en total s’ha editat 1 vegada.
Descobrint nous horitzons
Escut de l’usuari
xescu
Casteller/a de manilles

Entrades: 460
Membre des de: 14 maig 2008, 17:03
Ubicació: Barcelona
Colla: arreplegats de la zona universitaria

Entradaper tgn4 el 16 juny 2008, 17:26

Jo he tingut l'oportunitat de veure'ls en diverses ocasions i la veritat és que m'agraden molt! S'assemblen als castells perquè fan figures humanes, però com dius tu, són dues coses totalment diferents.
Escut de l’usuari
tgn4
Afeccionat/ada

Entrades: 30
Membre des de: 12 juny 2008, 16:56
Ubicació: Tarragona

Entradaper Abel el 16 juny 2008, 17:38

Construccions realment espectaculars... tot i que en els últims anys ha baixat molt el nivell.

Falconera ens pots fer una mica de resum històric d'on provenen? És veritat que venen de la cultura txeca?
Abel
Tècnic de pinyes

Entrades: 176
Membre des de: 17 nov. 2007, 19:54

Entradaper Falconera el 17 juny 2008, 15:51

I tant, per descomptat! Doncs sí, es cert que provenen de Txèquia. Aquí us deixo amb un petit resum històric, que de fet es molt semblant al que trobareu a la web, a qui li interessi (www.falconsdevilafranca.cat)

Els falcons tenen el seu orígen l'any 1862, el comerciant de Praga, Jindrich Fügner i el catedràtic de la Universitat de Carles IV, Miroslavg Tyrs, van crear una organització d'educació física, a Txecoslovàquia, anomenada, el "Sokol" que significa falcó. Va ser una de les congregacions de gimnastes més grans d'arreu del món, i és arrel d'un viatge, per aquestes terres, que va fer el Vilafranquí i fundador de la F.J.C. de C. (Federació de Joves Cristians de Catalunya), Mn. Albert Bonet, que introdueix els Falcons a Catalunya. L'acceptació va ser molt bona i a partir de l'any 1930, es comencen a obrir gimnasos a Barcelona i arreu de Catalunya. A finals de l'any 1933 hi havia un total de vint-i-cinc grups repartits pel principat, sempre sota el comandament de l'Agrupació Gimnàstica- Esportiva de la F. J.C. de C.

La colla neix el setembre del 59 . Fundaren la colla 15 nois amb una mitjana de 16 anys d'edat i l'1 de gener de l'any 60 fan la seva primera actuació amb quatre mesos d'assaigs previs.

Vaia tostón ehh :P Estar clar que s'assemblen en cert punt als castells, perquè al cap i a la fi no deixen de ser construccions humanes, però el que dic jo, és que la nostra intenció no és assemblar-nos-hi, sinó fer contruccions humanes, d'una manera diferent!
I també remmarcar que el tipus de figures que fem els Falcons de Vilafranca, són bastant diferents a les que fan les altres colles Falconeres... I potser nosaltres, tenim un punt més de semblança als castells que les altres colles. En fi, que no m'enrotllo més!
Escut de l’usuari
Falconera
Afeccionat/ada

Entradaper Galifardeu el 18 juny 2008, 12:48

Falconera Falconera amistaaaaaat!!1 jajajajajaj
Escut de l’usuari
Galifardeu
Casteller/a de folre

Entrades: 266
Membre des de: 12 maig 2008, 13:06

Entradaper mikelet_falconeti el 18 juny 2008, 21:43

pos si, aki hi ha un altre falconer, i io crek que el mon falconer i el mon casteller son dos coses diferens amb una serie de similitus ja que si n es complementessin, n serien el que son. Pero el que trobu es que en el mon falconer hi falta akesta relacio entre colles :brindar: que en castells existeix, pero tambe en el mon casteller a diferencia de els falcons es que una colla de falcons es una gran familia on kada persona pot tenir dret i paraula per opinar des de una canalla fins al mes gran de la colla, i en una colla de castells es gairebe impossible pel fet de ser tanta gent, i aket es el fet mes distintiu que crek que exsisteix entre akets dos mons.
Salut, falcons i castells
Escut de l’usuari
mikelet_falconeti
Rodaplaces

Entrades: 52
Membre des de: 18 juny 2008, 21:19
Ubicació: vilafranca del penedès

Entradaper paujove12 el 18 juny 2008, 22:36

a sitges abans teníem falcons, però van "desapareixer", es van "extingir" com tantes altres coses del poble...

mun oncle va formar-ne part, i ara es graller dels gegants moros
Escut de l’usuari
paujove12
Graller/timbaler

Entrades: 872
Membre des de: 14 maig 2008, 19:49
Ubicació: Sitges!
Colla: Colla Jove de Castellers de Sitges

Entradaper Abel el 18 juny 2008, 22:58

tanta gent?
Has anat mai a un assaig d'una colla de 7 o de 6?
Abel
Tècnic de pinyes

Entrades: 176
Membre des de: 17 nov. 2007, 19:54

Següent

Torna a: Bar

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants