ambelmoncasteller
Registreu-vos
Inicia la sessi贸
Per xerrar de qualsevol tema relacionat o no amb els castells tot fent una cervesa o una cola amb els altres castellers.

Del 3 i 4d10fm, les millors diades de l'hist贸ria, i d'altres

Entrada no llegidaAutor: primervent Data: 23 nov. 2015, 13:52

Amb l'arribada del 3 i 4d10fm per part de Minyons (als q眉als felicito efussivament, donada la merit貌ria gesta), s'ha obert un debat a les xarxes socials respecte a si es pot considerar la millor diada de la temporada i/o de la hist貌ria del m贸n casteller (des d'ara MAHT). Com sempre, hi ha gent que valora el fet amb i sense punts, depenent d'all贸 que els interessi en cada moment (d'aquests s煤bits canvis d'opini贸 s'han vist un parell aquesta temporada).
Tamb茅 he vist rebatre una opini贸 contr脿ria a que aquesta sigui la MAHT agafant-se estrictament a la puntuaci贸, argumentant que "actituds com aquesta s贸n les que fan que us xiulin al Concurs" sense que l'interlocutor sigu茅s ja no de Vilafranca, sin贸 de la Zona Tradicional. Tot plegat lamentable.
Dit aix贸, felicito novament als Minyons de Terrassa per aquesta actuaci贸, per贸 com a Casteller de Vilafranca he de defendre que, a data d'avui, els n煤meros canten i s贸n els que s贸n: La MAHT segueix sent verda.
De totes totes, si seguim fent aquestes temporades estratosf猫riques, d'aqu铆 a no res de ben segur que veurem m茅s i m茅s diades brutals, impressionants i hist貌riques, com la d'ahir, Santa 脷rsula o Tots Sants.
primervent
Casteller/a de manilles

Entrades: 305
Membre des de: 09 juny 2008, 16:30
Ubicaci贸: La Girada (VFP)
Colla: CV

Sponsor

Re: Del 3 i 4d10fm, les millors diades de l'hist贸ria, i d'al

Entrada no llegidaAutor: Polleg贸 Data: 23 nov. 2015, 17:14

La meva opini贸:

M茅s enll脿 dels punts (que s贸n canviants), pel fet d'haver-ho descarregat tot i haver posat en una sola actuaci贸 un castell de deu amb folre i manilles, un de sense folre i el de pilar al mig m茅s dif铆cil, la millor actuaci贸 de la historia, a dia d'avui, 茅s la dels Castellers de Vilafranca.

O una altra manera de veure-ho. Per mi el 2/8sf i el 4/10fm descarregats, a dia d'avui, estan al mateix nivell. Per tant, la balan莽a es decanta en favor del Castellers de Vilafranca degut a haver descarregat el 3/9pmf.

Aix貌 s铆, el que ning煤 podr谩 treure als Minyons 茅s:

1) Haver estat els primers en descarregar el 4/10fm
i (el que 茅s m茅s b猫stia...)
3) Haver descarregat dos castells de deu amb folre i manilles en una mateixa diada.

Salut i a descansar!
Polleg贸
Afeccionat/ada

Entrades: 41
Membre des de: 11 oct. 2014, 14:44

Entrada no llegidaAutor: caligula Data: 23 nov. 2015, 19:53

Crec que hi ha diades hist貌riques molt m茅s enll脿 del que diguin els freds n煤meros que atorga la taula del Concurs i d'exemples n'hi ha un munt: primer castell de nou, el primer doblet de nou, el primer castell enmanillat...
No cal que ens hi trenquem gaire m茅s el cap, si no 茅s la millor, poc li falta. :aplaudir:
Es m茅s f脿cil quedar-se a casa criticant, que anar a l'assaig a treballar. Oi?
caligula
Casteller/a de folre

Entrades: 204
Membre des de: 27 ago. 2010, 20:13
Colla: Pd9FMP

Entrada no llegidaAutor: Polleg贸 Data: 23 nov. 2015, 22:25

No confondre "diada hist貌rica" i "millor diada de la hist貌ria" :ok:
Polleg贸
Afeccionat/ada

Entrada no llegidaAutor: primervent Data: 24 nov. 2015, 08:38

Polleg贸 ha escrit:No confondre "diada hist貌rica" i "millor diada de la hist貌ria" :ok:

De fet, aquest passat Mercadal, acomplia totes dues premisses per a vosaltres: Diada hist貌rica i millor diada de la hist貌ria dels Xiquets de Reus, amb la tripleta m脿gica completada...
Vet aqu铆 el que comentava de les diades brutals: l'any que v茅 el nivell pot estar tan alt, que els registres d'aquest any quedin superats i amb escreix.
Jo, per exemple, no descartar铆a que es pogu茅s veure el primer 3d9net... I si va acompanyat del 4d9net i la Td8neta, i el fem nosaltres, ja em podr茅 morir tranquil!!!
primervent
Casteller/a de manilles

Entrades: 305
Membre des de: 09 juny 2008, 16:30
Ubicaci贸: La Girada (VFP)
Colla: CV

Entrada no llegidaAutor: joantopo Data: 27 nov. 2015, 11:43

primervent ha escrit:Jo, per exemple, no descartar铆a que es pogu茅s veure el primer 3d9net... I si va acompanyat del 4d9net i la Td8neta, i el fem nosaltres, ja em podr茅 morir tranquil!!!

Jo, com tu, tamb茅 penso que l'any que ve es veuran m茅s castells nets. Tamb茅 penso que el tres de nou el provaran varies colles. I espero que puguem guanyar aquesta cursa com ja hem fet amb d'altres.

Si la diada que vam fer 茅s la millor o no, el no descarregar el 3 amb el pilar crec que ens treu arguments. Tot i aix铆 茅s un al路licient de cara a l'any que ve. Ara, a veure qui 茅s capa莽 de tornar a descarregar els dos castells de deu en una sola diada.
joantopo
Casteller/a de manilles

Entrades: 620
Membre des de: 14 set. 2009, 10:03
Colla: Minyons de Terrassa

Entrada no llegidaAutor: Alvy Data: 29 nov. 2015, 11:20

Jo parlar茅 m茅s de sensacions. L'actuaci贸 del verds 茅s fant脿stica, per貌 茅s una de les actuacions menys ambicioses dels verds per Tots Sants en anys. Van anar a fer els castells que havien tocat durant tota la temporada i no en van atacar cap altre per incapacitat ja no d'in猫dits sin贸 que havien fet altres temporades. Per mi els castells descarregats estan sobrevalorats, per mi els castells s贸n superaci贸. I personalment em van fer molta m茅s trempera altres actuacions dels verds que aquesta.

En la millor temporada dels Castellers de Vilafranca la 2011 van fer: 2de9f, 3de10fm, 2de8, 4de9, 3de9fa, 4de9fa, 5de9f, Pde8fm, 2de9fm. Han perdut el 2de9f, el 4de9, el 4de9fa i el 5de9f. Aix貌 茅s perdre molt.
Alvy
Casteller/a de folre

Entrades: 167
Membre des de: 09 ago. 2011, 11:24

Entrada no llegidaAutor: Polleg贸 Data: 30 nov. 2015, 10:13

Home, la discussi贸 (o diga-li dubte) sobre quina 茅s la millor diads de la historia l'hem de tenir els qui considerem que els castells carregats tamb茅 tenen un valor important. Els qui considereu que un p/7f descarregat 茅s m茅s important que un p/8fm carregat (s鈥檈ntendr脿 que ho dic pq en el seu moment Minyons va proclamar que considerava millor actuaci贸 la seva de Nova Atenes que la seva de Sant F猫lix) no haur铆eu de tenir dubtes que la millor actuaci贸 de la hist貌ria 茅s la dels Verds i de llarg (tot descarregat).

Si veure un 2 de 8 sense folre descarregat i un 3 de 10 amb folre i manilles descarregats no genera trempera, amb tots els respectes, 茅s per fer-s鈥檋o mirar! El despreci al 2 de 8 sense folre descarregat 茅s lamentable quan 茅s un castell que la majoria de vegades es carrega (com a molt!) i fora! :buf:
Polleg贸
Afeccionat/ada

Entrada no llegidaAutor: xatin Data: 30 nov. 2015, 18:36

No crec que ning煤 resti m猫rits al 2d8...
Personalment, per la gent que li agraden els punts, crec que la difer猫ncia entre 3d9fp descarregat i carregat no hauria de ser superior a la del 2d8 i 4d10fm.
Aquest segon 茅s un castell que es va intentar per primer cop al 1996, tot i que 茅s cert que fins fa dos anys no es va tornar a provar, en canvi el 2d8, tot i ser un castell que gaireb茅 no s'ha descarregat, 茅s un castell que ha estat carregat en moltes ocasiones. Si jo pug茅s triar una d'questes superactuacions, crec que em quedaria amb la dels minyons...
Imatge
xatin
Casteller/a de manilles

Entrades: 950
Membre des de: 14 set. 2009, 20:31

Entrada no llegidaAutor: Polleg贸 Data: 01 des. 2015, 11:09

Potser s铆 que carregar el 4/10fm 茅s m茅s dif铆cil que carregar el 2/8sf per貌 aquesta no 茅s la discussi贸 (ara mateix).
El tema 茅s quin castell 茅s m茅s complicat, el 4/10fm descarregat o el 2/8sf descarregat. I per mi estan (a dia d'avui) al mateix nivel. Per tan el 3/9pmf decanta la balan莽a.
Una altra cosa s贸n els gustos. A mi m'agraden m茅s els castells "nets". No em deixo encegar pel "10" i pel "com m茅s alt, millor i m茅s dif铆cil".
Per mi la actuaci贸 somniada de tots els temps (i on jo gaudiria d'all貌 m茅s) seria: 3/9sf, 4/9sf, 2/8sf, p/7sf
Suposo que pels amants del "com m茅s alt, millor" seria: 3/10fm, 4/10fm, 2/10fmp, p/9fmp
Com deia, q眉esti贸 de gustos.
Polleg贸
Afeccionat/ada

Entrada no llegidaAutor: Punky_cdt Data: 06 mar莽 2016, 23:22

x'DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
@Gilcdt
Punky_cdt
Casteller/a de folre

Entrades: 249