Què en pensem els castellers dels falcons??
Resulta que jo sóc casteller i falconer, i des del meu punt de vista tot i que són cosins-germans són completament diferents, probablement el mes semblant als castells són els pilars per sota (tot i que la manera d'aixecar i la tècnica del pilar és força diferent). De tresos per sota no he tingut la sort de viure'ls fent falcons.
A mi els castells m'aporten una serie de coses i els falcons unes altres, dins el món casteller hi força més relació entre colles ja que quasi bé sempre s'actua junt amb altres colles i crec que aquestes relacions ajuden i influeixen a l'esperit d'autosuperació de les colles. Pel que fa als falcons aquesta relació entre colles quasibé no existeix, tan sols certes trobades puntuals.
Una de les coses que "em molesta" és quan a actuacions petites de castells o en altres circumstà ncies és titlla a certes figures, pilars o castells de falconades. Em dona la sensació que la gent no coneix que són els falcons sinó que només a vist alguna actuació puntual i el que ha vist realment era molt poca cosa i no l'ha convençut i ja relaciona els falcons amb pseudocastells o coses molt senzilles. Jo considero que no és aixÃ.
De la mateixa manera que hi ha colles de castells de sis i ha colles de castells de nou, també hi ha colles de falcons amb molta diferència pel que fa estils i dificultat.
Fins ara i vist des de la meva experiència considero que fer falcons és mes complicat a partir dun cert punt que fer castells, en castells la posicio i tècnica és quasibé similar en tresos, quatres, cincs... en falcons la posició i la tècnica són diferents en gairebé totes les figures i pel que fa a les caigudes...si caiem anem a terra. i un exemple molt senzill seria en les anxenetes, no creieu que és mes dificil ser anxeneta de falcons que de castells? imagineu-vos sent anxeneta d'un 4d8net (traveseu el pom agafantvos) i en una pira 6/6 que te el mateix nombre de persones (us heu de posar dempeus sobre "el pom" sense que ningú us toqui).
Jo entenc que la gent opina el que opina des del seu punt de vista, però magradaria fer entendre que probablement es desconeix molt del món falconer...
apa la polèmica està servida.
Un Arreplegat i falconer!