Bones, he estat llegint els posts d'aquest tema i he pensat de dir-hi la meva...
Jo crec que els castellers i els falcons son molt més semblants del que la gent es pensa, poden tenir diferències, pero penso que la essència és la mateixa. Per fer una comparació que potser no vé al cas, es podrÃa dir que són com el futbol-sala i el futbol: Aquests dos esports poden tenir diferències (mides, superfÃcie, durada...) però tots dos van de donar puntades de peu a una pilota i fer gols. Amb Castells i falcons passa una mica el mateix, es poden diferenciar, sobretot en el tipus de figures, pero al cap i a la fi tots som grups de gent de totes les edats que s'ajuntem per fer construccions humanes d'aquestes, sempre amb ganes de superar-se i arribar una miqueta més amunt.
Hi ha moltes coses comunes: la roba, la música de gralles, l'ambient... Tot i que potser és el fet de ser de Vilafranca el que fa que pensi d'aquesta manera, ja que tota la vida he vist castellers i falcons com a coses molt properes, que anaven de la ma, sobre tot per festa major. A més, sempre hi ha hagut un cert trà nsit de personal entre uns i altres, quan no gent que era a les dues simultà niament.
Potser sà que és veritat que el Falcons de Vilafranca són la colla que més coses té en comú amb les colles castelleres, els que més es decanten cap a aquest mon, fem per exemple pilars d'alta volada (encara que siguin per sota) i coses com els tresos, els quals de vegades porten agulla (o sigui que tampoc es una idea tan nova això!)
Jo me'n havia fet un fart de fer pinya amb els castellers, encara que sempre sense camisa, però mira, quan de veritat m'ha agafat la febre d'enfaixar-me, m'he decidit pels falcons i haig de dir que m'hi trobo molt a gust. Això vol dir que no son mons excloents, i si no, nomès cal veure la pila de falconers i falconeres que visiten regularment aquests fòrums!
Ah! I per últim, dir que el fet de qualificar de "falconada" una actuació castellera de poc nivell em sembla fora de lloc, perqué els de la camisa blanca fem algunes figures que tenen una dificultat equiparable als castells més grans que es veuen a les places (crec que el fet diferencial seria castells o figures "netes" versus la presència de pinyes i folres, perquè si ens posem a comparar troncs...)
Apa, una abraçada a tothom i que la gent segueixi dient el que pensa!

Amb permÃs, desvio una mica la conversa però m'agafo el mateix exemple: voldria preguntar; entre Falcons, Castellers i Muixerangues, és com el futbol-sala, el futbol i el futbol7??
o si ja estic comparant activitats completament diferents!
!