Per xerrar de qualsevol tema relacionat o no amb els castells tot fent una cervesa o una cola amb els altres castellers.

Entrada novaper Lluís (falconer) el 07 jul. 2008, 19:54

Bones, he estat llegint els posts d'aquest tema i he pensat de dir-hi la meva...

Jo crec que els castellers i els falcons son molt més semblants del que la gent es pensa, poden tenir diferències, pero penso que la essència és la mateixa. Per fer una comparació que potser no vé al cas, es podría dir que són com el futbol-sala i el futbol: Aquests dos esports poden tenir diferències (mides, superfície, durada...) però tots dos van de donar puntades de peu a una pilota i fer gols. Amb Castells i falcons passa una mica el mateix, es poden diferenciar, sobretot en el tipus de figures, pero al cap i a la fi tots som grups de gent de totes les edats que s'ajuntem per fer construccions humanes d'aquestes, sempre amb ganes de superar-se i arribar una miqueta més amunt.

Hi ha moltes coses comunes: la roba, la música de gralles, l'ambient... Tot i que potser és el fet de ser de Vilafranca el que fa que pensi d'aquesta manera, ja que tota la vida he vist castellers i falcons com a coses molt properes, que anaven de la ma, sobre tot per festa major. A més, sempre hi ha hagut un cert trànsit de personal entre uns i altres, quan no gent que era a les dues simultàniament.

Potser sí que és veritat que el Falcons de Vilafranca són la colla que més coses té en comú amb les colles castelleres, els que més es decanten cap a aquest mon, fem per exemple pilars d'alta volada (encara que siguin per sota) i coses com els tresos, els quals de vegades porten agulla (o sigui que tampoc es una idea tan nova això!)

Jo me'n havia fet un fart de fer pinya amb els castellers, encara que sempre sense camisa, però mira, quan de veritat m'ha agafat la febre d'enfaixar-me, m'he decidit pels falcons i haig de dir que m'hi trobo molt a gust. Això vol dir que no son mons excloents, i si no, nomès cal veure la pila de falconers i falconeres que visiten regularment aquests fòrums!

Ah! I per últim, dir que el fet de qualificar de "falconada" una actuació castellera de poc nivell em sembla fora de lloc, perqué els de la camisa blanca fem algunes figures que tenen una dificultat equiparable als castells més grans que es veuen a les places (crec que el fet diferencial seria castells o figures "netes" versus la presència de pinyes i folres, perquè si ens posem a comparar troncs...)

Apa, una abraçada a tothom i que la gent segueixi dient el que pensa!
Escut de l’usuari
Lluís (falconer)
Turista

Entrades: 7
Membre des de: 07 jul. 2008, 18:32
Ubicació: Vilafranca
Colla: Falcons de Vilafranca

Sponsor

Entrada novaper xesfi el 08 jul. 2008, 18:17

:P Amb permís, desvio una mica la conversa però m'agafo el mateix exemple: voldria preguntar; entre Falcons, Castellers i Muixerangues, és com el futbol-sala, el futbol i el futbol7??

Es a dir, tots són cosins-germans, però no acabo de veure clar quin és més pròxim de quin :? o si ja estic comparant activitats completament diferents!

fins aviat :ok: !
a Vilafranca, el vermell és molt més que un color.
Escut de l’usuari
xesfi
Casteller/a de manilles

Entrades: 325
Membre des de: 20 maig 2008, 17:43
Ubicació: Paris
Colla: Xicots de Vilafranca

Entrada novaper xescu el 08 jul. 2008, 22:43

a mi em sap greu pero no trobo la comparativa adient... si mes no la unica semblança vindria a ser com futbol futbol america i rugby.

La qüestio es que els castells es basen en participacio massiva apart de la colla el públic i en canvi les altres dues en elitisme (nomes els que assajen i el public s'ho mira)

Aquesta es la meva experiencia.
Descobrint nous horitzons
Escut de l’usuari
xescu
Casteller/a de manilles

Entrades: 460
Membre des de: 14 maig 2008, 17:03
Ubicació: Barcelona
Colla: arreplegats de la zona universitaria

Entrada novaper Jaume (Falconer) el 08 jul. 2008, 23:32

Ei xescu, és molt diferent el que estas dient! Dius que en castells participa massivament molta gent, tant els castellers de la colla que preten tirar un castell a plaça com la gent del public que es pot ficar a la pinya (i tens rao)...i jo hem pregunto, participen de la mateixa manera? No! els del public mai pujaran per art de màgia a tronc, colaboren, però colaboren a la pinya i tampoc a folres o manilles, i crec que del públic tampoc se n'ha d'abusar (tot i que jo mateix he demanat ajuda al públic per la soca del Pd6f Arreplegat per exemple), però no hauria de ser una costum, és més, si les colles castelleres tinguessin els suficients castellers per fer el castell al 100% elles mateixes, potser, tota la gent del públic s'ho podria mirar.
(Això també està relacionat amb un apartat de lapinya.cat, Castells amb poca pinya), que moltes vegades s'acaben de completar amb públic, per tant el públic "es pot considerar" com una necessitat per colles "no autosuficients" quan volen fer castells de gran envergadura.
Pel que fa als falcons, les pinyes, tret dels pilars per sota no existeixen, per tant evidentment que no podrà participar gent del públic sempre perque tot és "tronc" o "figura" o com li vulguis dir i igual que no posaras un qualsevol de 4rt de castell de nou, tampoc posaras a un a 3 d'una piràmide de drets de 5. Ara bé, jo et convido a que quan fem el pilar de 6ps si vols et posis a la pinya i no te'l miri's i així també podràs sentir-te part del món falconer XD!
no temprenyis eh! Però igual que et posiciones a favor dels castells, jo ho faig amb els falcons xd! Ara estic d'acord en que tot i tenir algun punt de similitud (anem els uns sobre els altres xd), són dues coses diferents!
Ens veiem dijous a AZU!
Jaume (Falconer)
Rodaplaces

Entrades: 57
Membre des de: 22 maig 2008, 21:51

Entrada novaper xescu el 09 jul. 2008, 01:24

Aqui t'equivoques es part dels castells la colaboracio tant d'altres colles com del públic, per aixo fa que els castells siguin tant integradors.

Aquest fet que sigui el mon dels castells tant obert fa que hagi triumfat més. esta be mirar, pero es més maco participar. A mi de tant en tant m'agrada mirar castells pero es per fixarme en detalls, perque el que realment importa en un castell son les sensacions, tacte oida olor.

I no ens despistem d'acord que molts cops omplim cordons amb gent del public.. pero jo ho fai sempre sigui necesari o no, perque quanta més gent participa més impresionant es un castell. Si tinc l'opurtunitat, algun dia t'ensenyare una fotografia d'un 4d8 a la merce i fliparas.. i nomes es un 4d8!
Descobrint nous horitzons
Escut de l’usuari
xescu
Casteller/a de manilles

Entrades: 460
Membre des de: 14 maig 2008, 17:03
Ubicació: Barcelona
Colla: arreplegats de la zona universitaria

Entrada novaper Jaume (Falconer) el 09 jul. 2008, 01:28

És que també en certs punts estic d'acord amb tu, jo també soc dels primers en buscar en una actuació castellera posarme a la pinya, sota folre o on sigui, mencanta notar les sensacions, però alla volia defensar els falcons i potser no ho he fet del tot bé.
fins dijous!
Jaume (Falconer)
Rodaplaces

Entrada novaper Falconera el 17 jul. 2008, 17:27

1161 lectures
35 respostes
:S
que curiós... no ho entenc, algú m'ho explica?
Salut, castells i Falcons!
Escut de l’usuari
Falconera
Afeccionat/ada

Entrades: 27
Membre des de: 07 juny 2008, 21:04
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada novaper LCorralo el 17 jul. 2008, 17:49

aixó s'ha obert 1161 cops

35 persones hi han escrit
Imatge

''per un nucli de pinya que pugui respirar... renta't els peus avans de pujar!''
Escut de l’usuari
LCorralo
Casteller/a de puntals

Entrades: 1187
Membre des de: 13 maig 2008, 21:43
Ubicació: Sabadell
Colla: Castellers de Sabadell

Entrada novaper Falconera el 17 jul. 2008, 19:25

ja ho sé donaaaa! hahaha merci per l'aclariment però això no era el que preguntava Corralo!
Només era un comentari, com dient: la gent llegeix, per no opina (sobre els Falcons). :ok:
Salut, castells i Falcons!
Escut de l’usuari
Falconera
Afeccionat/ada

Entrades: 27
Membre des de: 07 juny 2008, 21:04
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada novaper nano_casteller el 17 jul. 2008, 19:34

A mi m agraden bastant, ademes sempre que han vingut a tarragona per sant magí els hem tingut devant durant la processo!!
GRALLEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSS!!!!!
Escut de l’usuari
nano_casteller
Casteller/a de manilles

Entrades: 375
Membre des de: 17 jul. 2008, 19:15
Colla: Xiquets de Tarragona

Entrada novaper Jaume (Falconer) el 17 jul. 2008, 19:52

jajaja que bo LCorralo, aquesta explicació és com un dels acudits que explicaves a l'apartat d'acudits, podries penjar-lo xd! Fa molt que no veig acudits nous, no en tens més per explicar?
apa que vagi bé!
Jaume (Falconer)
Rodaplaces

Entrada novaper Sandra el 17 jul. 2008, 20:45

jo al màxim que he vist han sigut videos i els intents al dibuix lliure, però estaria bé veure-ho en directe. (ja proposaré)
Escut de l’usuari
Sandra
Afeccionat/ada

Entrades: 20
Membre des de: 13 maig 2008, 19:55
Ubicació: Igualada
Colla: Moixiganguers d'Igualada

Entrada novaper LCorralo el 17 jul. 2008, 22:11

Jaume (Falconer) ha escrit:jajaja que bo LCorralo, aquesta explicació és com un dels acudits que explicaves a l'apartat d'acudits, podries penjar-lo xd! Fa molt que no veig acudits nous, no en tens més per explicar?
apa que vagi bé!

jaja o i tant que en tinc... moolts! pero esque no només explicaré jo! que expliqui més gent xD

aah i si el meu coment ha sonat borde no era la meva intenció eh xD
Imatge

''per un nucli de pinya que pugui respirar... renta't els peus avans de pujar!''
Escut de l’usuari
LCorralo
Casteller/a de puntals

Entrades: 1187
Membre des de: 13 maig 2008, 21:43
Ubicació: Sabadell
Colla: Castellers de Sabadell

Entrada novaper mikelet_falconeti el 21 jul. 2008, 18:19

weno
com que veig que aixo està parat, aqui us deixu un parell de videos on es veu una part de el que els falcons ( Falcons de Vilafranca ) realitzem de figures

[youtube]http://youtube.com/watch?v=c_Im5DRyu4E[/youtube]
Salut, falcons i castells
Escut de l’usuari
mikelet_falconeti
Rodaplaces

Entrades: 52
Membre des de: 18 juny 2008, 21:19
Ubicació: vilafranca del penedès

Entrada novaper mikelet_falconeti el 21 jul. 2008, 18:23

i aqui un altre video
XD

[youtube]http://youtube.com/watch?v=WrZ-Wc-T_5M[/youtube]