ambelmoncasteller
Registreu-vos
Inicia la sessi贸
Parlem del Concurs de Castells 2012. Rumors, not铆cies, pron貌stics, format, mitjans de comunicaci贸, repercusi贸...

Re: Taula de puntuacions Concurs 2012

Entrada no llegidaAutor: peter Data: 17 maig 2012, 19:31

all black ha escrit:
peter ha escrit:Perque tinguis un exemple: si al concurs la meva colla fa 5d9f, 2d9fm i pd8fm tot descarregat per exemple, encara que quedi 2n o 3r sortire content perque a mi la copa me la porta fluixa, el que jo vull es fer bons castells, esta clar que preferiria guanyar pero prefereixo fer 5d9f 2d9fm i pd8fm i quedar 2n, que fer 3d9f 4d9f i 2d9fm i quedar primer

En relaci贸 a aix貌 que dius, em v茅 al cap la imatge final del Concurs de l'any 98: La gent de la Colla Vella marxava cap a casa
absolutament ensorrats per haver perdut un Concurs en un frec a frec memorable amb Vilafranca. Havien fet una actuaci贸 al.lucinant descarregant el 5de9f i carregant per primera vegada 2 castellassos que era el primer cop que els provaven 4de9af i Pilar de 8fm...per貌 tot i aix铆 la gran majoria de la Colla va anar se-n cap a casa fets pols...

Com pots veure a la teva Colla hi ha molt铆ssima gent que no pensa com t煤.

De fet penso que actituts com aquesta de la gran majoria de la Colla Vella, 茅s el que ha fet que es mantingui un nivell de castells acollonant des de ja fa bastants anys i aix貌 fa que guanyar un Concurs exigeix una actuaci贸 bestial per part de la colla que el vulgui guanyar.

Em sembla molt respectable el que opines tu i segons dius "la gran majoria de la meva colla" i ho comparteixo. Jo en cap moment dic que NO vull guanyar el concurs, el que dic es que si marxo amb per dir dos castellassos un 3d10fm carregat o el 4d9net carregat i quedo segon particularment marxare MOLT content. Si guanyes el concurs ho marxaria encara mes i ho celebraria com el que mes t'ho ben asseguro.
peter
Casteller/a de manilles

Entrades: 446
Membre des de: 26 ago. 2010, 22:34
Colla: Colla Vella dels Xiquets de Valls

Sponsor

Entrada no llegidaAutor: noaj.cat Data: 22 ago. 2012, 00:28

Ara m'estava mirant les puntuacions... i he llegit una mica el fil...
El qu猫 dius Xesco, no te cap ni peus... per貌 desgraciadament aix貌 s'est脿 fent... A mi m'agradaria poder comparar actuacions i resultats d'anys anteriors amb aquests.. si cada any canvien les puntuacions desf脿 tot el llistat de millors actuacions de la historia per exemple. Les 煤ltimes estaven prou b茅 excepte pel 9de8 sobrevaloradissim. Per貌 ara

Veient les puntuacions hi ha MOLTES coses que no em quadren:

-sobrevalorat el 3d9net ( qui el carregui guanya el concurs directament, fins i tot amb dos castells, encara que m'agrada a veure si el recuparem d'una vegada)
-4d10fm per sota de la td9f?
-tanta diferencia de punts entre una td8neta descarregada i una td9f carregada
-9de8 amb tres enxanetes i 5de8a... 9de8 amb 3 enxanetes val menys que el 5de8a i que fins i tot 3 i 4 d9f
-no diferencia 9de8 tres enxanetes i un enxaneta en la puntuaci贸
-4d10f perqu猫 no hi 茅s?
noaj.cat
Rodaplaces

Entrades: 59
Membre des de: 21 juny 2008, 22:30

Entrada no llegidaAutor: pau_noisdelatorre Data: 22 ago. 2012, 13:05

Penso que el pilar de sis i el pilar de set amb folre estan massa poc valorats. Alg煤 t茅 dades de quantes (i quines) colles han aconseguit carregar o descarregar aquestes estructures als segles XX i XXI ??? Gr脿cies
1975, neix la colla que porto al cor, blau cel 茅s el seu color, som els Nois de la Torre!
pau_noisdelatorre
Casteller/a de pinya

Entrades: 113
Membre des de: 26 ago. 2010, 15:37
Colla: Nois de la Torre

Entrada no llegidaAutor: capdefolres Data: 03 set. 2012, 13:25

Ara dire el que podria ser una bajanada i que de segur no aplicaria per aquests concurs pero poder es podria obrir el debat per a futurs.

Creieu que al concurs els castells podrien valdre diferent segons la colla que els intentes?

Es a dir, fora del concurs, jo dono mes valor al primer cop que una colla fa un castell que a aquest mateix castell fet per una colla que el fa 10 cops cada any.

No acabo de tenir clara la formula per reflectir aixo en la taula de puntuacions pero una idea/opcio podrien ser bonificacions del tipus:

+ 10% sobre la puntuacio inicial del castell si es el primer cop que la colla descarrega aquesta construccio.
+ 5% sobre la puntuacio inicial si es el primer cop que la colla el descarrega en l'any en curs.
+ 3% sobre la puntuacio inicila si es el primer cop que la colla el descarrega al concurs.
+ 3% si es el primer cop que alguna colla descarrega el castell al concurs de tarragona.

Per evitar anades d'olla i intents suicides jo nomes donaria les bonificacions als castells descarregats.

Jo crec que alguna mesura aixi, igualaria el concurs (una mica), faria que es veiesin estructures poc usuals, premiaria l'autosuperacio...

PD Demano disculpes perque no tinc accents ni caracters especials al teclat.
capdefolres
Rodaplaces

Membre des de: 11 set. 2008, 19:50

Entrada no llegidaAutor: Novren Data: 03 set. 2012, 14:24

capdefolres ha escrit:Ara dire el que podria ser una bajanada i que de segur no aplicaria per aquests concurs pero poder es podria obrir el debat per a futurs.

Creieu que al concurs els castells podrien valdre diferent segons la colla que els intentes?

Es a dir, fora del concurs, jo dono mes valor al primer cop que una colla fa un castell que a aquest mateix castell fet per una colla que el fa 10 cops cada any.

No acabo de tenir clara la formula per reflectir aixo en la taula de puntuacions pero una idea/opcio podrien ser bonificacions del tipus:

+ 10% sobre la puntuacio inicial del castell si es el primer cop que la colla descarrega aquesta construccio.
+ 5% sobre la puntuacio inicial si es el primer cop que la colla el descarrega en l'any en curs.
+ 3% sobre la puntuacio inicila si es el primer cop que la colla el descarrega al concurs.
+ 3% si es el primer cop que alguna colla descarrega el castell al concurs de tarragona.

Per evitar anades d'olla i intents suicides jo nomes donaria les bonificacions als castells descarregats.

Jo crec que alguna mesura aixi, igualaria el concurs (una mica), faria que es veiesin estructures poc usuals, premiaria l'autosuperacio...

PD Demano disculpes perque no tinc accents ni caracters especials al teclat.

Home, 茅s bona idea, per貌 la putada 茅s que et diran (i no s茅 si estar-hi d'acord o en desacord) que el concurs 茅s un concurs de colles, no de dificultat, 茅s a dir, que el castell m茅s b猫stia hauria de guanyar perqu猫 sin贸, 茅s in煤til que els verds s'esforcin per ser els primers al llarg de la temporada si (m'ho invento) pel concurs els Xiquets del Serrallo et descarreguen un 4d8p, els verds "nom茅s" un 3d9fp i va i guanyen Xiquets del Serrallo...
No s茅, es podria fer, a banda, un concurs "de l'esfor莽", per貌 aquest 茅s un concurs-campionat, guanya qui fa millors castells i au.
* * * * * * * * *

Persona amb opini贸 pr貌pia i que de vegades l'expressa. No prengueu les meves paraules com a paraules de la meva colla.
Novren
Casteller/a de manilles

Entrades: 374
Membre des de: 27 des. 2009, 22:15
Colla: Colla Jove Xiquets de Tarragona

Entrada no llegidaAutor: capdefolres Data: 03 set. 2012, 15:39

Novren ha escrit:
Home, 茅s bona idea, per貌 la putada 茅s que et diran (i no s茅 si estar-hi d'acord o en desacord) que el concurs 茅s un concurs de colles, no de dificultat, 茅s a dir, que el castell m茅s b猫stia hauria de guanyar perqu猫 sin贸, 茅s in煤til que els verds s'esforcin per ser els primers al llarg de la temporada si (m'ho invento) pel concurs els Xiquets del Serrallo et descarreguen un 4d8p, els verds "nom茅s" un 3d9fp i va i guanyen Xiquets del Serrallo...
No s茅, es podria fer, a banda, un concurs "de l'esfor莽", per貌 aquest 茅s un concurs-campionat, guanya qui fa millors castells i au.

Home, jo no deia fer modifacions tant besties com per a que un 4d8p valgui mes uqe un 3d9fp. si et fixes el modificador mes gran que he posat es d'un 10%.
capdefolres
Rodaplaces

Entrada no llegidaAutor: la reina de la copla Data: 03 set. 2012, 21:18

Capdefolres,

entenc la teva argumentaci贸, i est脿 b茅 que t'alegri m茅s veure un primer 3/9f carregat per una colla que no l'ha fet, que un 3/9f dels CdV.

el que no ponderes, ni sembla que tinguis en compte (de fet el cony de r脿nquins tampoc, ja que agafen nomes tans castells de cada un...) 茅s que el fet de fer-ne tans (per exemple 20 3/9f en un any) implica moooolta dedicaci贸, moooolt comprom铆s, moooolts mal de caps a casa, mooolts problemes a la feina per tal d'arribar a assaig (3 o 4 setmanals)....implica en definitiva mooooolt m茅s comprom铆s i const脿ncia. els castells no els regalen, ni tan sols a les colles grans.

pensa-hi, fora just doncs valorar el conjunt (inclosa la quantitat) de les temporades de les colles (ranquins) i no per aquest motiu discriminar (o valorar m茅s) la novetat en un concurs.

ho podem seguir xerrant!

salut!
la reina de la copla
Casteller/a de pinya

Entrades: 103
Membre des de: 16 oct. 2009, 08:24
Colla: castellers de vilafranca

Entrada no llegidaAutor: capdefolres Data: 04 set. 2012, 10:17

la reina de la copla ha escrit:Capdefolres,

entenc la teva argumentaci贸, i est脿 b茅 que t'alegri m茅s veure un primer 3/9f carregat per una colla que no l'ha fet, que un 3/9f dels CdV.

:-o Jo no he dit pas aixo. [llisor]

la reina de la copla ha escrit:el que no ponderes, ni sembla que tinguis en compte (de fet el cony de r脿nquins tampoc, ja que agafen nomes tans castells de cada un...) 茅s que el fet de fer-ne tans (per exemple 20 3/9f en un any) implica moooolta dedicaci贸, moooolt comprom铆s, moooolts mal de caps a casa, mooolts problemes a la feina per tal d'arribar a assaig (3 o 4 setmanals)....implica en definitiva mooooolt m茅s comprom铆s i const脿ncia. els castells no els regalen, ni tan sols a les colles grans.

Entenc el que dius, i jo valoro aquest esfors (no tinc c trencada), tot i que crec que tampoc es cert que nomes amb compromis i constancia surtin els castellasos que feu (fa falta que el compromis sigui de molts, per tant molts castellers, que estigui ben dirigit). Pero be jo no estic valorant una temporada sencera estic devatint sobre una proposta de valoracio d'un dia concret.
De totes maneres hi han rankins on si que pots comptar tants castells com vulguis de cada tipus.(al portalcasteller.cat tel pots fer a mida el ranking.)

la reina de la copla ha escrit:pensa-hi, fora just doncs valorar el conjunt (inclosa la quantitat) de les temporades de les colles (ranquins) i no per aquest motiu discriminar (o valorar m茅s) la novetat en un concurs.

ho podem seguir xerrant!

salut!

De totes maneres ara ficare un cas concret. la diada de sant ramon vau descarregar un tres de nou amb folre, un castellas, a mes tenia la importancia que el ultim cop que havieu probat el mateix castell havia caigut. Pero l'alegria dels castellers a vilafranca tot i ser el, ara m'ho invento', dese de la temporada estant encara a l'Agost, no el vareu celebrar gaire.
Per contra quan vau fer el vostre millor castell del any, descarregant el 2d8 i la vostra millor actuacio de la vostra historia amb tots els castells descarregats. La alegria va ser molt mes gran. Tambe us dire el primer 3d9f del any tb us va alegrar mes que aquest de sant ramon. Per mi l'autosuperacio es un dels motors que ens fa fer castells, sortir aviat de la feina, i no fer vacances d'estiu. Per tant acoseguir aquesta autosuperacio te un valor molt gran.
capdefolres
Rodaplaces

Entrada no llegidaAutor: Burriach Data: 04 set. 2012, 11:32

Em sembla que s'est脿 confonent cost, valor i preu.

I 茅s normal que les classificacions d'un concurs es regeixi per el preu (els punts).

Un altre cosa son els premis que poden valorar altres aspectes, des de les culleres de fusta als premis de regularitat, veterania, r猫cords ... i per exemple els del concurs de castells ja contemplen la dist脿ncia recorreguda per la colla (encara que jo crec que hauria de ser un fixa, o fins i tot cobrir les despeses del despla莽ament)
Burriach
Casteller/a de folre

Entrades: 185
Membre des de: 30 maig 2008, 10:37

Entrada no llegidaAutor: capdefolres Data: 04 set. 2012, 13:20

Llavors segons tu no te sentit que el preu varii segons el fabricant. :P

de totes maneres jo entenc que lo que es fa la concurs es valorar unes construccions amb una puntuacio.

Realment amb la meva ultima intervencio m'he anat una mica del que pretenia ser la meva proposta. Que els objectius principals que pretenia eren:
* Afegir un tipus de "handicap" per tal de fer una mica mes emocionant el concurs.
* Premiar les colles innovadores que proven noves estructures, per tal de veure nous castells al concurs.
* Premiar encara mes els castells descarregats sobre els carregats.

una altra consecuencia no buscada i que no valorare si es bona o no.
* afavorir les colles que accedeixen al concurs per primera vegada.
capdefolres
Rodaplaces

Entrada no llegidaAutor: microspunkis Data: 04 set. 2012, 13:53

Doncs jo dic que hi hauria d'haver una norma que si et fots 2 castells per barret, no pots optar a guanyar el concurs de Tarragona.
Que potser has fet el millor castell, la millor actuaci贸, etc... Per貌 2 h貌sties, no guanyes.
Es podria seguir fent l'intent su茂cida per tal de guanyar..., per貌 si abans no has caigut de res.
VISCA EL R脌NKING DE LES TRALLADES!!!

A KAGAR A LA VIA

torreons, cepitus i kurtits a la soca al 3de10 i els micros a sobre seu!!!

Imatge
microspunkis
Casteller/a de folre

Entrades: 170
Membre des de: 16 oct. 2008, 13:10
Colla: Minyons de Terrassa

Entrada no llegidaAutor: joantopo Data: 04 set. 2012, 14:35

microspunkis ha escrit:Doncs jo dic que hi hauria d'haver una norma que si et fots 2 castells per barret, no pots optar a guanyar el concurs de Tarragona.
Que potser has fet el millor castell, la millor actuaci贸, etc... Per貌 2 h貌sties, no guanyes.
Es podria seguir fent l'intent su茂cida per tal de guanyar..., per貌 si abans no has caigut de res.

Perdona que et respongui per貌 crec que hi ha una pila de gent que quan llegeixi aquest comentari es fotr脿 un bon tip de riure (un que es fa dir de Minyons de Terrassa aconsellant de com haurien de ser les puntuacions del concurs...)
joantopo
Casteller/a de manilles

Entrades: 620
Membre des de: 14 set. 2009, 10:03

Entrada no llegidaAutor: microspunkis Data: 04 set. 2012, 14:43

Un bon tip de riure...
VISCA EL R脌NKING DE LES TRALLADES!!!

A KAGAR A LA VIA

torreons, cepitus i kurtits a la soca al 3de10 i els micros a sobre seu!!!

Imatge
microspunkis
Casteller/a de folre

Entrades: 170
Membre des de: 16 oct. 2008, 13:10

Entrada no llegidaAutor: tresdedeu Data: 07 set. 2012, 12:57

Alvy ha escrit:脡s clar que 茅s in猫dit. Us l'acabeu d'inventar.

In猫dit volia dir alguna cosa quan significava que ning煤 l'havia fet degut a la seva extrema dificultat. Ara si ens heu de vendre que el fet que ning煤 l'hagi fet, perqu猫 es dediquen a fer castells i no aix貌, i afegeix dificultat doncs no. Potser el mitjans us faran m茅s cas, per貌 no.

Si voleu fer castells in猫dits feu el tres per sota, que ning煤 l'ha fet a Tarragona, ni la l'heu fet mai vosaltres. Per altra banda jo havia sentit precisament el contrari, que vol铆eu que es degrad茅s el 4 de 10 pels motius oposats als que parles.

I no, no 茅s m茅s dif铆cil que el cinc, el contrari.

El 4d10 es un castell que tard o d'hora (espero que mes d'hora que tard) es descarregar脿, i confio en la nostra t猫cnica perqu猫 faig que siguem els pioners en assolir-lo com el 3. Si mes no, nomes cal veure els assajos wue varem fer la temporada passada per la nostra diada...

Salut i castell i bon rotllo per tothom que al cap i a la fi tots som el mateix. Deixem-nos de collonades i disfrutar del que fem.
Fem castells, Som festa!
tresdedeu
Casteller/a de pinya

Entrades: 112
Membre des de: 02 maig 2012, 21:11

Entrada no llegidaAutor: pla莽adelescols Data: 07 set. 2012, 17:11

joantopo ha escrit:
microspunkis ha escrit:Doncs jo dic que hi hauria d'haver una norma que si et fots 2 castells per barret, no pots optar a guanyar el concurs de Tarragona.

Perdona que et respongui per貌 crec que hi ha una pila de gent que quan llegeixi aquest comentari es fotr脿 un bon tip de riure (un que es fa dir de Minyons de Terrassa aconsellant de com haurien de ser les puntuacions del concurs...)

A minyons hi ha pensament 煤nic o qu猫?
No 茅s possible ser miny贸 i opinar o estar a favor del concurs?
Jo respecto molt que les Juntes de Minyons decideixin no anar al concurs, ara, cada dia dono m茅s la ra贸 als qui us exigeixen, com a m铆nim un debat intern...
pla莽adelescols
Rodaplaces

Entrades: 63
Membre des de: 04 oct. 2010, 14:11

AnteriorSeg眉ent

Torna a: Concurs de Castells 2012

Castellers navegant en aquest f貌rum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant