ambelmoncasteller
Registreu-vos
Inicia la sessi贸
Parlem del Concurs de Castells 2012. Rumors, not铆cies, pron貌stics, format, mitjans de comunicaci贸, repercusi贸...

Re: Taula de puntuacions Concurs 2012

Entrada no llegidaAutor: jorsont Data: 16 maig 2012, 12:44

xescu ha escrit:Contestant al Skarnos,

Amb converses que he mantingut amb els organitzadors del concurs, jo vaig expressar que cal que el concurs cada any canvi铆 les normes a poder ser per posar ho dif铆cil al guanyador de la edici贸 anterior.

Per que ho dic aix貌, es senzill, EMOCI脫. Per els qui us agradi la Formula 1 [ oh ho est脿 comparant amb un esport... que espereu soc de la Jove de Barcelona ;)] doncs aix貌, a la F1 cada any canvien la normativa per tal de que els equips hagin de canviar les estrat猫gies i aix铆 afavorir la competitivitat.

En el mon dels castells en l'煤nic lloc on es competeix oficialment es al concurs i ja fa temps que la hegemonia [merescuda] es dels Castellers de Vilafranca. Per tant la meva proposta va ser limitar el nombre de castells amb el pilar [jo hagu茅s preferit nom茅s 1] i si es una mesura que no beneficia gents als Castellers de Vilafranca, que es la colla amb el millor pilar del mon casteller.

En definitiva, si volem un concurs emocionant crec que cal fer l'esfor莽 mental d'acceptar canvis sigui ja en la puntuaci贸 com en el format i oblidar-nos de si aquest castells es m茅s dif铆cil o no, ja que els castells no es poden puntuar per aix貌 ja que a les colles se'ls hi donen b茅 algunes estructures i altres no.

LA PUTA PARIDA QUE HE LLEGIT M脡S GRAN EN MA VIDA !!!! CREC QUE ELS PAMFLETOS DE PROPAGANDA DEL PP SON MILLORS QUE AQUESTES LINES PLENES DE IDEOLOGIA BASURA

QUE CONY VOL DIR ANAR CANVANT LA NORMATIVA? QUE UN ANY UN 2D7 SER脌 M脡S VALUOS A QUAN A PUNTS QUE UN 4D8 PER EXEMPLE? VA HOME VA VES A CAGAR A LA VIA!

Llavors que? Ja veig colles anys cel路lebran un castell molt i altres anys no tan pk un puta taula ho diu? VINGA VA!!!
jorsont
Casteller/a de manilles

Entrades: 437
Membre des de: 18 nov. 2009, 12:34
Colla: Castellers de Sant Cugat

Sponsor

Entrada no llegidaAutor: xescu Data: 16 maig 2012, 13:48

Respecto molt que no t'agradi la meva visi贸 del concurs casteller. I si necessites m茅s explicacions encantat de donar-te les.

Que vol dir la normativa, doncs efectivament que un any potser l'organitzaci贸 pot arribar a creure que el 4d9f valgui m茅s punts que un 3d9f. I perqu猫 doncs per que li surt de les "caniques reials", es el seu concurs. Simplement perqu猫 hi han moltes colles que fan el 3 i no tantes que fan el 4, aix貌 ja es motiu per que en un concurs es doni aquesta casu铆stica.

D'altre banda es un concurs, celebres el teu resultat. Jo cada castell que descarrego el celebro, m'agrada la feina ben feta. Per貌 en un concurs m'agrada anar a fer el millor resultat dintre les meves possibilitats.

Que passa si les normes sempre son les mateixes, que al final es fa mon貌ton, que no hi han nous al路licients.

Agrairia per貌 que per que el debat fos flu茂t aportessis arguments, no que bramessis com una cabra esbojarrada.
Descobrint nous horitzons
xescu
Casteller/a de manilles

Entrades: 537
Membre des de: 14 maig 2008, 17:03
Ubicaci贸: Barcelona
Colla: Jove de Barcelona

Entrada no llegidaAutor: jorsont Data: 16 maig 2012, 14:02

xescu ha escrit:Respecto molt que no t'agradi la meva visi贸 del concurs casteller. I si necessites m茅s explicacions encantat de donar-te les.

Que vol dir la normativa, doncs efectivament que un any potser l'organitzaci贸 pot arribar a creure que el 4d9f valgui m茅s punts que un 3d9f. I perqu猫 doncs per que li surt de les "caniques reials", es el seu concurs. Simplement perqu猫 hi han moltes colles que fan el 3 i no tantes que fan el 4, aix貌 ja es motiu per que en un concurs es doni aquesta casu铆stica.

D'altre banda es un concurs, celebres el teu resultat. Jo cada castell que descarrego el celebro, m'agrada la feina ben feta. Per貌 en un concurs m'agrada anar a fer el millor resultat dintre les meves possibilitats.

Que passa si les normes sempre son les mateixes, que al final es fa mon貌ton, que no hi han nous al路licients.

Agrairia per貌 que per que el debat fos flu茂t aportessis arguments, no que bramessis com una cabra esbojarrada.

Fa molts anys que es fan castells amb normes o sense i no s'han fet mon貌tons aix铆 que aix貌 dels nous al路licients no ho veig per enlloc :nose:

(Quan dic nous al路licients em refereixo als teus al路licients relacionats amb canvis de puntuacions i de desvalorar o supervalorar castells en funci贸 el estat actual del mon casteller).
jorsont
Casteller/a de manilles

Entrades: 437
Membre des de: 18 nov. 2009, 12:34
Colla: Castellers de Sant Cugat

Entrada no llegidaAutor: xescu Data: 16 maig 2012, 14:13

Molt millor aquesta resposta :)

Esta clar que als que ens agraden els castells no se'ns fan mon貌tons, jo fa relativament poc que faig castells, 8 anyets, i cada temporada la gaudeixo molt铆ssim. Per貌 no em de cometre el error de mirar-nos sempre el melic, els castells son evoluci贸, si no canviem no farem que m茅s gent s'apunti i no creixerem.
Descobrint nous horitzons
xescu
Casteller/a de manilles

Entrades: 537
Membre des de: 14 maig 2008, 17:03
Ubicaci贸: Barcelona
Colla: Jove de Barcelona

Entrada no llegidaAutor: gerardcdt Data: 16 maig 2012, 15:30

xescu ha escrit:Que vol dir la normativa, doncs efectivament que un any potser l'organitzaci贸 pot arribar a creure que el 4d9f valgui m茅s punts que un 3d9f.

Ja vindria sent hora que es canvies, suposo k es aix铆 perque els tre莽os s贸n m茅s complicats que els quatre, pero el fet d'haver de lligar el folre o les manilles, els fa m茅s complicats... jo fa temps k ho dic, a veure si algun any hi pensen...
Erem color blauturquesa, que 茅s el color entre el mar i el cel
gerardcdt
Casteller/a de folre

Entrades: 200
Membre des de: 01 feb. 2011, 20:57
Colla: Castellers de Terrassa

Entrada no llegidaAutor: all black Data: 16 maig 2012, 17:27

peter ha escrit:Perque tinguis un exemple: si al concurs la meva colla fa 5d9f, 2d9fm i pd8fm tot descarregat per exemple, encara que quedi 2n o 3r sortire content perque a mi la copa me la porta fluixa, el que jo vull es fer bons castells, esta clar que preferiria guanyar pero prefereixo fer 5d9f 2d9fm i pd8fm i quedar 2n, que fer 3d9f 4d9f i 2d9fm i quedar primer

En relaci贸 a aix貌 que dius, em v茅 al cap la imatge final del Concurs de l'any 98: La gent de la Colla Vella marxava cap a casa
absolutament ensorrats per haver perdut un Concurs en un frec a frec memorable amb Vilafranca. Havien fet una actuaci贸 al.lucinant descarregant el 5de9f i carregant per primera vegada 2 castellassos que era el primer cop que els provaven 4de9af i Pilar de 8fm...per貌 tot i aix铆 la gran majoria de la Colla va anar se-n cap a casa fets pols...

Com pots veure a la teva Colla hi ha molt铆ssima gent que no pensa com t煤.

De fet penso que actituts com aquesta de la gran majoria de la Colla Vella, 茅s el que ha fet que es mantingui un nivell de castells acollonant des de ja fa bastants anys i aix貌 fa que guanyar un Concurs exigeix una actuaci贸 bestial per part de la colla que el vulgui guanyar.
all black
Casteller/a de folre

Entrades: 169
Membre des de: 16 jul. 2009, 11:31

Entrada no llegidaAutor: muesly Data: 16 maig 2012, 18:08

xescu ha escrit:Contestant al Skarnos,

Amb converses que he mantingut amb els organitzadors del concurs, jo vaig expressar que cal que el concurs cada any canvi铆 les normes a poder ser per posar ho dif铆cil al guanyador de la edici贸 anterior.

Per que ho dic aix貌, es senzill, EMOCI脫. Per els qui us agradi la Formula 1 [ oh ho est脿 comparant amb un esport... que espereu soc de la Jove de Barcelona ;)] doncs aix貌, a la F1 cada any canvien la normativa per tal de que els equips hagin de canviar les estrat猫gies i aix铆 afavorir la competitivitat.

En el mon dels castells en l'煤nic lloc on es competeix oficialment es al concurs i ja fa temps que la hegemonia [merescuda] es dels Castellers de Vilafranca. Per tant la meva proposta va ser limitar el nombre de castells amb el pilar [jo hagu茅s preferit nom茅s 1] i si es una mesura que no beneficia gents als Castellers de Vilafranca, que es la colla amb el millor pilar del mon casteller.

En definitiva, si volem un concurs emocionant crec que cal fer l'esfor莽 mental d'acceptar canvis sigui ja en la puntuaci贸 com en el format i oblidar-nos de si aquest castells es m茅s dif铆cil o no, ja que els castells no es poden puntuar per aix貌 ja que a les colles se'ls hi donen b茅 algunes estructures i altres no.

:paret: :paret: A mi em perdonaras pero anar canviant les normes dels castells cada any em sembla una autentica bestiesa. I si CdV vol fer castells amb agulla pues millor, mes espectaculars. Per mi com si fan un 2d9fm i agulla!

Vols un concurs emocionant? intenta convencer als minyons a que portin un 3d10 i el tindras. Aixo si, et desitjo molta sort intentan-ho!! :P
muesly
Casteller/a de pinya

Entrades: 133
Membre des de: 08 nov. 2009, 22:43
Colla: Xiquets de Reus

Entrada no llegidaAutor: ieldosvasertorre Data: 16 maig 2012, 18:21

El que diu en Xesco ja fa anys que es fa. Nom茅s cal mirar les punutacions d'enguany.

Descarregar el 9d8 val m茅s que carregar la td9fm, hem sembla increible. El 5d8a que est脿 a anys lluny de dificultat del 9d8 segons les puntuacions. I ja com a colmo posar el 9d9f entre el 3 i 4 de 10, sense prohibir el fet de fer-lo amb tres enxanetes. Com que saben que nosaltres o el fem amb una o no el farem, vinga a inflar-lo!

Creieu que hi ha tanta difer猫ncia entre la estructura del 7 (feta amb una enxaneta) i la del 9 feta amb tres?

7 de 9 f carregat: 2.754
9de 9f carregat; 5.425

El doble!!!!! Va home va!!

D'altre banda, i perqu猫 veieu que no en tot soc parcial, la td9f em sembla b茅 la posici贸 que ocupa, per貌 crec que 茅s massa la dist脿ncia entre els gammes extres. No pot ser que facis un parell de gammes extres dels bons, i que no arribi a la mateixa puntuaci贸.
ieldosvasertorre
Casteller/a de manilles

Entrades: 692
Membre des de: 10 maig 2008, 09:48

Entrada no llegidaAutor: ieldosvasertorre Data: 16 maig 2012, 18:23

Ah, i el que es comenta per aqu铆 i que jo fa anys que reivindico 茅s que d'una vegada per totes el 4d9f es consideri m茅s dif铆cil que el 3d9f, perqu猫 ho 茅s i aix铆 ho demostren les colles cada any.
ieldosvasertorre
Casteller/a de manilles

Entrada no llegidaAutor: caligula Data: 16 maig 2012, 18:46

all black ha escrit:
peter ha escrit:Perque tinguis un exemple: si al concurs la meva colla fa 5d9f, 2d9fm i pd8fm tot descarregat per exemple, encara que quedi 2n o 3r sortire content perque a mi la copa me la porta fluixa, el que jo vull es fer bons castells, esta clar que preferiria guanyar pero prefereixo fer 5d9f 2d9fm i pd8fm i quedar 2n, que fer 3d9f 4d9f i 2d9fm i quedar primer

En relaci贸 a aix貌 que dius, em v茅 al cap la imatge final del Concurs de l'any 98: La gent de la Colla Vella marxava cap a casa
absolutament ensorrats per haver perdut un Concurs en un frec a frec memorable amb Vilafranca. Havien fet una actuaci贸 al.lucinant descarregant el 5de9f i carregant per primera vegada 2 castellassos que era el primer cop que els provaven 4de9af i Pilar de 8fm...per貌 tot i aix铆 la gran majoria de la Colla va anar se-n cap a casa fets pols...

Com pots veure a la teva Colla hi ha molt铆ssima gent que no pensa com t煤.

De fet penso que actituts com aquesta de la gran majoria de la Colla Vella, 茅s el que ha fet que es mantingui un nivell de castells acollonant des de ja fa bastants anys i aix貌 fa que guanyar un Concurs exigeix una actuaci贸 bestial per part de la colla que el vulgui guanyar.

Efectivament! Al concurs s'hi ha d'anar a totes.
:aplaudir:
Es m茅s f脿cil quedar-se a casa criticant, que anar a l'assaig a treballar. Oi?
caligula
Casteller/a de folre

Entrades: 204
Membre des de: 27 ago. 2010, 20:13
Colla: Pd9FMP

Entrada no llegidaAutor: Vermell Data: 16 maig 2012, 22:10

Totalment d'acord ab ieldosvasertorre. El tema del 9dX 茅s d'escandol! 脡s m茅s, crec que 茅s m茅s dificil fer el 7d9f amb una enxaneta que el 9d9f amb tres enxanetes.

Pel que fa al Peter, tornem-hi! Perque penses que ets m茅s gent al Concurs? Perqu猫 regalen piruletes?? Ho ets perqu猫 la gent hi va a competir, li agrada, li agraden els punts i vol quedar primer. 脡s a dir, que no vagis d'hipocrita, si no t'agrada aix貌 no hi vagis, tu en canvis dius d'aprofitar-te'n, i a sobre, rajar del Concurs. T茅 collons!!

Per cert, l'any 2010 si que se us veia preocupats per un grapadet de punts...
Vermell
Casteller/a de folre

Entrades: 208
Membre des de: 14 oct. 2009, 15:50

Entrada no llegidaAutor: ieldosvasertorre Data: 16 maig 2012, 22:22

Per afegir llenya a l'asumpte, es veu que per part de la colla vella s'ha apretat perqu猫 la regulaci贸 de castells amb agulla fos a un com a m脿xim...
ieldosvasertorre
Casteller/a de manilles

Entrada no llegidaAutor: xatin Data: 16 maig 2012, 23:01

muesly ha escrit:Personalment trobo mes facil un 5 que un 7, aix铆 que ja em sembla be que valgui mes el 5

t'has liat una mica, company
Imatge
xatin
Casteller/a de manilles

Entrades: 950
Membre des de: 14 set. 2009, 20:31

Entrada no llegidaAutor: muesly Data: 17 maig 2012, 07:32

xatin ha escrit:
muesly ha escrit:Personalment trobo mes facil un 5 que un 7, aix铆 que ja em sembla be que valgui mes el 5

t'has liat una mica, company

Nomes una mica? :$
muesly
Casteller/a de pinya

Entrades: 133
Membre des de: 08 nov. 2009, 22:43
Colla: Xiquets de Reus

Entrada no llegidaAutor: TarragonaLila Data: 17 maig 2012, 16:21

Vermell ha escrit:Totalment d'acord ab ieldosvasertorre. El tema del 9dX 茅s d'escandol! 脡s m茅s, crec que 茅s m茅s dificil fer el 7d9f amb una enxaneta que el 9d9f amb tres enxanetes.

:boig:
[Treballem per un somni. CJXT.]
http://dediadaendiadalila.blogspot.com/
TarragonaLila
Casteller/a de manilles

Entrades: 699
Membre des de: 16 nov. 2009, 22:14
Colla: Colla Jove Xiquets de Tarragona

AnteriorSeg眉ent

Torna a: Concurs de Castells 2012

Castellers navegant en aquest f貌rum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant