ambelmoncasteller
Registreu-vos
Inicia la sessi贸
Parlem del Concurs de Castells 2012. Rumors, not铆cies, pron貌stics, format, mitjans de comunicaci贸, repercusi贸...

Re: Taula de puntuacions Concurs 2012

Entrada no llegidaAutor: ieldosvasertorre Data: 14 maig 2012, 22:56

que bona la deriva minyoneti d'alguns comentaris de la vella....!!!

Tu no hi eres quan el vostre cap de colla va mirar la taula de punts del concurs i va anar mirant castells fins que en va trobar un que valia prou carregant-lo per guanyar (td9f) i el va tirar.

Va home va! Si el concurs per la Vella 茅s una actuaci贸 normal on t茅 molt bon peu i pot " arriscar una mica mes del normal per arribar a castells limits pel moment" Santa 脷rsula 茅s un aplec de sardanes. (amb perd贸 per l'expressi贸).
ieldosvasertorre
Casteller/a de manilles

Entrades: 692
Membre des de: 10 maig 2008, 09:48

Sponsor

Entrada no llegidaAutor: Tianenc Data: 15 maig 2012, 11:41

Acabo de veure la taula.. suposo que s'ha colat..per貌:

4 de 9 sf 4.686 5.858
3 de 8 sf 4.921 6.151
3 de 10 fm 5.167 6.458

3d8sf???? suposo que on posa 3 va un 2..
Feina de formiga, for莽a d'elefant.
Tianenc
Casteller/a de pinya

Entrades: 118
Membre des de: 30 juny 2008, 13:50
Colla: Castellers de Sants

Entrada no llegidaAutor: skarnos Data: 15 maig 2012, 12:06

Ignoro si la decisi贸 de puntuar el 7d9f per sota del 5d9f 茅s una decisi贸 pol铆tica o no... i de fet, me la sua. 脡s m茅s, sincerament penso que el 5d8 茅s molt m茅s dif铆cil que el 7d8, i la veritat 茅s que fins que no s'assagi el 7d9f no ens podrem formar una opini贸 fonamentada de les difer猫ncies o dificultats afegides respecte el 5d9f.

Ara b茅... (i m'ha sorpr猫s perqu猫 fa dies que no entrava a lapinya.cat i em pensava que alg煤 hauria comentat el que vaig a dir, per貌 es veu que no...)

No creieu que limitar el nombre de castells amb agulla en una actuaci贸 s铆 que 茅s una decisi贸 CLARAMENT POL脥TICA o, si m茅s no, CLARAMENT ORIENTADA EN CONTRA D'UNA COLLA MOLT CONCRETA? (per ser m茅s precisos, la meva). Ho trobo profundament ofensiu i un atac en tota regla, per貌 en fi...
I LOVE TO BE GREEN
skarnos
Casteller/a de folre

Entrades: 201
Membre des de: 07 juny 2009, 15:13
Colla: Arreplegats de la Zona Universit脿ria / Castellers de Vilafranca

Entrada no llegidaAutor: Alvy Data: 15 maig 2012, 14:03

En general cada vegada que passa el temps s'exponencialitza m茅s la taula. Fet que no hem sembla malmament perqu猫 jo certament prefereixo veure una colla fer un gran castell, que no tres mitjanets. Per貌 s'haura de veure fins a quin punt pot alterar actuacions passades que es varen valorar en els criteris de l'猫poca.

Coses que canviaria. El 7 de 8 li sobren 150 punts. Tot i que el 5de8a no m'agrada gens, el considero un castell molt dif铆cil. No m'agrada que els castells de 8,5 es devaluin respecte els de 9 pisos b脿sics. No m'agrada que un castell superior als 9 basics carregat valgui practicament igual a ells. El 9 de 8 el puntuaria una mica menys. El 3de8ps m茅s. Em sembla b茅 que hi hagi un salt entre els tres m脿xims castells (2d8 4d9 3d10) i els inferiors. Em sembla que hi ha un salt massa gros amb el 2 de 9 sense manilles, quan es un castell que penso jo el podem veure descarregat perfectament. No entenc perqu猫 no apareix el pilar de set net, encara que el consideri impossible en el m贸n casteller actual hauria d'apar猫ixer i poder ser intentat.
Alvy
Casteller/a de folre

Entrades: 167
Membre des de: 09 ago. 2011, 11:24

Entrada no llegidaAutor: dr_zayus Data: 15 maig 2012, 15:13

Si heu colat ja el vostre 7d9f, perqu猫 no un 9d9f? Ja posats...
dr_zayus
Casteller/a de pinya

Entrades: 130
Membre des de: 19 jul. 2010, 19:48
Colla: CVXV

Entrada no llegidaAutor: Vermell Data: 15 maig 2012, 17:32

M茅s que res perqu猫 si t'haguessis llegit la taula, veuries que hi 茅s...
Vermell
Casteller/a de folre

Entrades: 208
Membre des de: 14 oct. 2009, 15:50

Entrada no llegidaAutor: sense nom Data: 15 maig 2012, 18:11

Com ja s'ha dir per all脿 d'alt, no trobo massa b茅 que el 7d9f estigui per sota del 5d9f a la taula de punts. Suposo que tot dependr脿 de com vagin els assaigs, per貌 crec que, a nivell de folres, el 7d9f es complica m茅s que el 5d9f.
setdesisambdosagulles ha escrit:Tinc una amiga grallera que em bufa la gralla de sota la cremallera
sense nom
Turista

Entrades: 3
Membre des de: 15 maig 2012, 17:26

Entrada no llegidaAutor: caligula Data: 15 maig 2012, 18:35

ieldosvasertorre ha escrit:que bona la deriva minyoneti d'alguns comentaris de la vella....!!!

Tu no hi eres quan el vostre cap de colla va mirar la taula de punts del concurs i va anar mirant castells fins que en va trobar un que valia prou carregant-lo per guanyar (td9f) i el va tirar.

Va home va! Si el concurs per la Vella 茅s una actuaci贸 normal on t茅 molt bon peu i pot " arriscar una mica mes del normal per arribar a castells limits pel moment" Santa 脷rsula 茅s un aplec de sardanes. (amb perd贸 per l'expressi贸).

No t'oblidis del 3d9sf. Sobretot el segon intent. :paret: :paret:
Es m茅s f脿cil quedar-se a casa criticant, que anar a l'assaig a treballar. Oi?
caligula
Casteller/a de folre

Entrades: 204
Membre des de: 27 ago. 2010, 20:13
Colla: Pd9FMP

Entrada no llegidaAutor: Muse Data: 15 maig 2012, 19:49

9d9f. Collons!
Muse
Casteller/a de manilles

Entrades: 405
Membre des de: 28 jul. 2010, 12:36
Colla: Colla Jove Xiquets de Tarragona

Entrada no llegidaAutor: Muse Data: 15 maig 2012, 19:50

9d9f. Collons! Treuen els ''impossibles'' i fiquen aquest pepino. :lol:
Muse
Casteller/a de manilles

Entrades: 405
Membre des de: 28 jul. 2010, 12:36
Colla: Colla Jove Xiquets de Tarragona

Entrada no llegidaAutor: araunatendir茅 Data: 15 maig 2012, 23:20

A mi el que em sembla molt mal valorat 茅s el 5d8ag, crec que 茅s for莽a m茅s dif铆cil que el tres o el quatre amb l'agulla. Jo fins hi tot el posaria per sobre dels castells de 9 b脿sics, com el 3d8ps i el 9d8. Ja s茅 que ara tots els no verds diran que 茅s massa, per貌 per fer aquest castell s'ha de fer un cinc sense la gent del pilar. Pel que fa el de nou ja em sembla de riure, si fer un folre de 5d9 茅s dif铆cil, que alg煤 es plantegi posar-hi un pilar de 7.

Amb el tema del 7 i el 5, crec que ja est脿 b茅. Potser s铆 que pot ser dif铆cil un folre de 7, per貌 pel que fa al tronc 茅s m茅s assequible que el 5.

Finalment el que sempre m'ha semblat ultravalorat 茅s el 9d8 i ara amb el 9d9f doncs m茅s del mateix.

Tot i aix铆 no crec que cap d'aquest castells decideixin un concurs. De fet no crec que en veiem cap al concurs.
araunatendir茅
Afeccionat/ada

Entrades: 27
Membre des de: 11 nov. 2008, 17:51

Entrada no llegidaAutor: xescu Data: 16 maig 2012, 09:26

Contestant al Skarnos,

Amb converses que he mantingut amb els organitzadors del concurs, jo vaig expressar que cal que el concurs cada any canvi铆 les normes a poder ser per posar ho dif铆cil al guanyador de la edici贸 anterior.

Per que ho dic aix貌, es senzill, EMOCI脫. Per els qui us agradi la Formula 1 [ oh ho est脿 comparant amb un esport... que espereu soc de la Jove de Barcelona ;)] doncs aix貌, a la F1 cada any canvien la normativa per tal de que els equips hagin de canviar les estrat猫gies i aix铆 afavorir la competitivitat.

En el mon dels castells en l'煤nic lloc on es competeix oficialment es al concurs i ja fa temps que la hegemonia [merescuda] es dels Castellers de Vilafranca. Per tant la meva proposta va ser limitar el nombre de castells amb el pilar [jo hagu茅s preferit nom茅s 1] i si es una mesura que no beneficia gents als Castellers de Vilafranca, que es la colla amb el millor pilar del mon casteller.

En definitiva, si volem un concurs emocionant crec que cal fer l'esfor莽 mental d'acceptar canvis sigui ja en la puntuaci贸 com en el format i oblidar-nos de si aquest castells es m茅s dif铆cil o no, ja que els castells no es poden puntuar per aix貌 ja que a les colles se'ls hi donen b茅 algunes estructures i altres no.
Descobrint nous horitzons
xescu
Casteller/a de manilles

Entrades: 537
Membre des de: 14 maig 2008, 17:03
Ubicaci贸: Barcelona
Colla: Jove de Barcelona

Entrada no llegidaAutor: Tianenc Data: 16 maig 2012, 09:31

Veig el 4d10fm descarregat val menys que el 2d9f carregat, suposo que tots tenim coses que no entenem de la taula de puntuacions i aqui est脿 la gr脿cia, per貌 b茅..

Masses matem脿tiques individuals per una cosa que 茅s m茅s bonica pensant en global, no?
5d9f+2d9fm+4d9fa o 2d9fc+5d9fc+3d9f o 3d10fm+5d9f+3d9fa o 2d9fc+5d9f+4d9fa

Per貌 les matem脿tqiues s贸n matem脿tiques.. particularment la diada (en global) de tot sants de 5d9f 2d9fm 4d9fa i p8fm (9620 sense el pilar) o 4de9fa, Tde8sf, 3de9fa, Pde8fm s贸n les millors de totes, tot descarregat, 4 g.e. i en el concurs amb aquesta diada, una altra colla et carrega dos (o un o tres) castells i quedes per el terra (2d9fc+3d9fc+4d9fc= 9985).

Salut i castells!
Feina de formiga, for莽a d'elefant.
Tianenc
Casteller/a de pinya

Entrades: 118
Membre des de: 30 juny 2008, 13:50
Colla: Castellers de Sants

Entrada no llegidaAutor: peter Data: 16 maig 2012, 12:02

Vermell ha escrit:"Una cosa es estar a favor de les puntuacions en els castells i l'altre voler anar al concurs..."

Feia temps que no llegia una tonteria d'aquest calibre, coher猫ncia en estat pur!!! Perqu猫 creus que es diu Concurs?? Les posicions es sortegen en una rifa o que?? Si no t'agrada que es puntuin els castells, no vagis al concurs.

."...no crec que trobar dos castellers m茅s per pis, sigui un gran problema per les colles..." Interessant argument, el podriem aplicar a castells sobrevalorats com el...9 de 8 amb tres enxanetes per exemple.

A difer猫ncia del 9, el 7 est脿 ben situat en puntuaci贸 quan 茅s de 7 o de 8. 脡s un castell m茅s f脿cil que el 5, encara que necessitis m茅s gent. I 茅s que els castells sempre s'han valorat per la dificultat de l'隆estructura, no per la gent que necessitis, excepte quan alguns que es creuen la patum mediatico-castellera i jutgen pels altres, fan cagades com la que he dit anterioriment i tiren pel dret amb la llei dels "fets consumats". No sigui cas que alguna colla s'enfadi.

Sobre el 7 de 9f, crec que es m茅s dificil que el 5d9f, sempre hi quan es faci amb una exaneta. Fer un folre bestial com aquest i a m茅s sumar-li tots els segons extra perqu猫 l'enxaneta canvii de pom, el fan molt i molt dificil. M茅s gent, m茅s pes, m茅s temps. Aviam que passaria si li sumessim 25 segons per carregar un 5d9f...buffff

Doncs sere molt tonto, pero a mi no m'agraden els punts i el concurs m'agrada... No crec que es una cosa que tingui que anar 100% lligada, esta clar que sense punts no hi hauria copa... Pero per mi es mes important poder plantejar-se un 3d10fm, un 5d9f, un pd8fm,etc que guanyar la punyetera copa i sortir per tv3... L'unic que magrada del concurs es el fet de tenir aquesta oportunitat ja que portes el maxim nombre de camises.
peter
Casteller/a de manilles

Entrades: 446
Membre des de: 26 ago. 2010, 22:34
Colla: Colla Vella dels Xiquets de Valls

Entrada no llegidaAutor: peter Data: 16 maig 2012, 12:04

Perque tinguis un exemple: si al concurs la meva colla fa 5d9f, 2d9fm i pd8fm tot descarregat per exemple, encara que quedi 2n o 3r sortire content perque a mi la copa me la porta fluixa, el que jo vull es fer bons castells, esta clar que preferiria guanyar pero prefereixo fer 5d9f 2d9fm i pd8fm i quedar 2n, que fer 3d9f 4d9f i 2d9fm i quedar primer
peter
Casteller/a de manilles

Entrades: 446
Membre des de: 26 ago. 2010, 22:34
Colla: Colla Vella dels Xiquets de Valls

AnteriorSeg眉ent

Torna a: Concurs de Castells 2012

Castellers navegant en aquest f貌rum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant