ambelmoncasteller
Registreu-vos
Inicia la sessi贸
Parlem del Concurs de Castells 2012. Rumors, not铆cies, pron貌stics, format, mitjans de comunicaci贸, repercusi贸...

Taula de puntuacions Concurs 2012

Entrada no llegidaAutor: ieldosvasertorre Data: 14 maig 2012, 16:57

La setmana passada la comissi贸 assesora del concurs es va reunir per acabar de decidir la taula de puntuacions del concurs, castells com el 5de7a, el 7de7, el 5de8a i el 7de8 ja fa un mes que es van acceptar, per貌 segons m'ha arribat de boca-orella 茅s que finalment s'ha acceptat el 7d9f.
A on el col路locarieu? Doncs pel que s茅 puntuar脿 menys que el 5d9f!!!!! :-o

Em sobta per dos motius: primer de tots els t猫cnics ( la barbaritat de fer un folre d'aquelles dimensions, trobar 7 castellers de nou per pis, el peu, l'enxaneta,etc.) i el fet que sigui un castell in猫dit ja que una puntuaci贸 alta faria m茅s factible veure per primer cop aquest castell a la pla莽a dels braus i aix貌 hauria de ser important pels organitzadors.

Una decisi贸 objectiva o "pol铆tica"? Qu猫 en creieu?

Falta veure la comunicaci贸 oficial de la taula de puntuacions, que segons he llegit del facebook del concurs de tarragona ser脿 aquesta setmana, on veurem on va cada castell finalment. (quan ho pengin ja ho penjar茅 aqu铆).
ieldosvasertorre
Casteller/a de manilles

Entrades: 692
Membre des de: 10 maig 2008, 09:48

Sponsor

Re: Taula de puntuacions Concurs 2012

Entrada no llegidaAutor: jorsont Data: 14 maig 2012, 17:29

EL 7 脡S DE FALCONERS
jorsont
Casteller/a de manilles

Entrades: 437
Membre des de: 18 nov. 2009, 12:34
Colla: Castellers de Sant Cugat

Entrada no llegidaAutor: dr_zayus Data: 14 maig 2012, 17:58

M'hi pixo i m'hi cago amb les putes puntuacions.
dr_zayus
Casteller/a de pinya

Entrades: 130
Membre des de: 19 jul. 2010, 19:48
Colla: CVXV

Entrada no llegidaAutor: Alvy Data: 14 maig 2012, 18:18

脡s clar que 茅s in猫dit. Us l'acabeu d'inventar.

In猫dit volia dir alguna cosa quan significava que ning煤 l'havia fet degut a la seva extrema dificultat. Ara si ens heu de vendre que el fet que ning煤 l'hagi fet, perqu猫 es dediquen a fer castells i no aix貌, i afegeix dificultat doncs no. Potser el mitjans us faran m茅s cas, per貌 no.

Si voleu fer castells in猫dits feu el tres per sota, que ning煤 l'ha fet a Tarragona, ni la l'heu fet mai vosaltres. Per altra banda jo havia sentit precisament el contrari, que vol铆eu que es degrad茅s el 4 de 10 pels motius oposats als que parles.

I no, no 茅s m茅s dif铆cil que el cinc, el contrari.
Alvy
Casteller/a de folre

Entrades: 167
Membre des de: 09 ago. 2011, 11:24

Entrada no llegidaAutor: Gracieenc Data: 14 maig 2012, 18:55

crec que 茅s m茅s senzill que el 5d9. primer per tronc, ja que el 7d8 es clarament mes facil que el 5d8.

es cert que el peu es descomunal, pero suposo que tambe es tracta d'un folre mes estable que el del 5, encara que hi pugin mes persones.

no s茅, l'ubicaria entre pd8fm i 5d9f. ara, els punts en s铆 me la pelen seriosament ;)
Gracieenc
Afeccionat/ada

Entrades: 48
Membre des de: 07 set. 2011, 20:41
Colla: Castellers de la Vila de Gr脿cia

Entrada no llegidaAutor: araunatendir茅 Data: 14 maig 2012, 18:58

dr_zayus ha escrit:M'hi pixo i m'hi cago amb les putes puntuacions.

Cada dia em descol路loca m茅s la deriva minyonarie de la gloriosa. Per quan una assemblea per votar si es va al concurs?
araunatendir茅
Afeccionat/ada

Entrades: 27
Membre des de: 11 nov. 2008, 17:51

Entrada no llegidaAutor: cal莽ot Data: 14 maig 2012, 19:02

Doncs crec que 茅s una decisi贸 dif铆cil, i fins m茅s endavant no podr脿 ser comprovable, ja que ning煤 la intentat ni assolit. Per貌 basant-me amb:

-L'estructura del 7 t猫cnicament 茅s m茅s f脿cil i estable del 5, aix貌 茅s un fet objectiu i ver铆dic. Un tres m茅s un quatre s贸n m茅s estables que un tres m茅s un dos.
-Per l'estructura del tronc, no crec que trobar dos castellers m茅s per pis, sigui un gran problema per les colles que se'l plantegin, 茅s el tronc de 7d8, que ja l'han fet moltes colles, i totes el veuen m茅s f脿cil que el 5d8, segons tinc ent猫s.
-Tema segons, crosses i baixos, si que se'n necessiten molts, per貌 necessitar m茅s gent, per貌 no crec que compensi la dificultat del 5d9f (pensem que 茅s un castell molt dif铆cil).
-El qu猫 si em fa dubtar m茅s, 茅s la manera com lligar un folre damunt de la pinya, com col路locar els peus de crossa, fer entrar agulles, primeres, etc. que ho desconec en absolut. I al no estar encara la t猫cnica desenvolupada, no es pot saber si 茅s m茅s f脿cil que el 5 (hi ha m茅s lloc a un 4+3, que un 3+2), igual (ho compensa necessitar m茅s gent i la col路locaci贸 茅s molt rara), o m茅s dif铆cil (la col路locaci贸 茅s semi-impossible, no poden entrar b茅 alguns components..).

Per tant jo crec que a priori, si agafes la balan莽a entre el 5 i el 7d9f, has de valorar m茅s el 5d9f. Tanmateix, no 茅s una cosa inalterable, ja que com es sap, fins que ning煤 el descarregui no es podr脿 valorar b茅.

Dit aix貌, que quedi clar, que els punts nom茅s serveixen pel concurs, i que inventar-se castells 茅s si m茅s no discutible.

Au pegueu-vos!
cal莽ot
Casteller/a de pinya

Entrades: 83
Membre des de: 01 nov. 2009, 15:15
Colla: CVXV

Entrada no llegidaAutor: peter Data: 14 maig 2012, 19:09

araunatendir茅 ha escrit:
dr_zayus ha escrit:M'hi pixo i m'hi cago amb les putes puntuacions.

Cada dia em descol路loca m茅s la deriva minyonarie de la gloriosa. Per quan una assemblea per votar si es va al concurs?

Una cosa es estar a favor de les puntuacions en els castells i l'altre voler anar al concurs... El concurs esta lligat a les puntuacions pero no es nomes els punts... Es la possibilitat de veure GRANS castells, de tenir una pinya mes gran que el normal, arriscar una mica mes del normal per arribar a castells limits pel moment..
Ara jo tambe m'hi pixo i m'hi cago amb les puntuacions. Tra-di-cio
peter
Casteller/a de manilles

Entrades: 446
Membre des de: 26 ago. 2010, 22:34
Colla: Colla Vella dels Xiquets de Valls

Entrada no llegidaAutor: elboletgraller Data: 14 maig 2012, 20:13

per valorar el 7 tinguem en compte que, si es fa amb una enxaneta, el temps d'execucio es molt mes llarg (ha de pujar i baixar de dos poms), i em sembla un factor molt important a considerar.

edito: he tingut curiositat per comprovar-ho i he comparat dos videos d'un 5 i un 7 de vuit. El 7 es uns trenta i pico segons mes llarg. I aquest mig minut es deu en gran part al pas entre pom i pom de l'enxaneta, es a dir, amb tot el castell sencer construit...
elboletgraller l鈥檋a editat per darrera vegada el dia: 14 maig 2012, 20:30, en total s鈥檋a editat 1 vegada.
elboletgraller
Casteller/a de manilles

Entrades: 651
Membre des de: 22 ago. 2008, 14:49
Colla: Castellers de Vilafranca

Entrada no llegidaAutor: epali Data: 14 maig 2012, 20:24

Crec que la puntualitzacio de fer aquest tipus de castells amb una o dues enxenetes es molt important, per a mi, basic.
Salut i Castells
epali
Casteller/a de manilles

Entrades: 785
Membre des de: 26 juny 2009, 18:38
Colla: afeccionat

Entrada no llegidaAutor: joantopo Data: 14 maig 2012, 21:00

Crec que si una colla deixa de plantejar-se de fer un castell com el 7d9f perqu猫 l'hagin valorat amb menys puntuaci贸 que un 5d9f deixa molt a desitjar de l'amor als castells que pugui dir que t茅.
joantopo
Casteller/a de manilles

Entrades: 620
Membre des de: 14 set. 2009, 10:03
Colla: Minyons de Terrassa

Entrada no llegidaAutor: Muse Data: 14 maig 2012, 21:19

El dia que alg煤 tiri a pla莽a el 7d9f ja dir脿 a veure qu猫 tal l'experi猫ncia.
Muse
Casteller/a de manilles

Entrades: 405
Membre des de: 28 jul. 2010, 12:36
Colla: Colla Jove Xiquets de Tarragona

Entrada no llegidaAutor: muesly Data: 14 maig 2012, 21:21

Personalment trobo mes facil un 5 que un 7, aix铆 que ja em sembla be que valgui mes el 5. I per suposat que amb una unica enxeneta, per mi es pot debatre sobre el numero d'enxanetes d'un 9, pero un 7 amb dos enxanetes no te cap sentit.
muesly
Casteller/a de pinya

Entrades: 133
Membre des de: 08 nov. 2009, 22:43
Colla: Xiquets de Reus

Entrada no llegidaAutor: Vermell Data: 14 maig 2012, 21:32

"Una cosa es estar a favor de les puntuacions en els castells i l'altre voler anar al concurs..."

Feia temps que no llegia una tonteria d'aquest calibre, coher猫ncia en estat pur!!! Perqu猫 creus que es diu Concurs?? Les posicions es sortegen en una rifa o que?? Si no t'agrada que es puntuin els castells, no vagis al concurs.

."...no crec que trobar dos castellers m茅s per pis, sigui un gran problema per les colles..." Interessant argument, el podriem aplicar a castells sobrevalorats com el...9 de 8 amb tres enxanetes per exemple.

A difer猫ncia del 9, el 7 est脿 ben situat en puntuaci贸 quan 茅s de 7 o de 8. 脡s un castell m茅s f脿cil que el 5, encara que necessitis m茅s gent. I 茅s que els castells sempre s'han valorat per la dificultat de l'隆estructura, no per la gent que necessitis, excepte quan alguns que es creuen la patum mediatico-castellera i jutgen pels altres, fan cagades com la que he dit anterioriment i tiren pel dret amb la llei dels "fets consumats". No sigui cas que alguna colla s'enfadi.

Sobre el 7 de 9f, crec que es m茅s dificil que el 5d9f, sempre hi quan es faci amb una exaneta. Fer un folre bestial com aquest i a m茅s sumar-li tots els segons extra perqu猫 l'enxaneta canvii de pom, el fan molt i molt dificil. M茅s gent, m茅s pes, m茅s temps. Aviam que passaria si li sumessim 25 segons per carregar un 5d9f...buffff
Vermell
Casteller/a de folre

Entrades: 208
Membre des de: 14 oct. 2009, 15:50

Entrada no llegidaAutor: TarragonaLila Data: 14 maig 2012, 21:50

No s茅 si sou molt sabis o qu猫... per貌 qui hagi assajat un folre de 7 que m'avisi i que em digui qu猫 tal ha anat. Mentrestant on situar el 7de9f 茅s molt dif铆cil i posa als que fan les puntuacions en una complicada situaci贸. Tant un com altre castell (comparant-lo amb el 5d9f) tenen ells seus pros i els seus contres a l'hora de situar-lo m茅s amunt o m茅s avall l'un de l'altre, per貌 com ning煤 ha confirmat que sigui m茅s dif铆cil el folre del 7de9f doncs ning煤 no ho sap... i tot hi dir-ho, s'hauria de veure a pla莽a...
[Treballem per un somni. CJXT.]
http://dediadaendiadalila.blogspot.com/
TarragonaLila
Casteller/a de manilles

Entrades: 699
Membre des de: 16 nov. 2009, 22:14
Colla: Colla Jove Xiquets de Tarragona

Seg眉ent

Torna a: Concurs de Castells 2012

Castellers navegant en aquest f貌rum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant