ambelmoncasteller
Registreu-vos
Inicia la sessi贸
Parlem del Concurs de Castells 2012. Rumors, not铆cies, pron貌stics, format, mitjans de comunicaci贸, repercusi贸...

Re: Concurs de Castells

Entrada no llegidaAutor: Jordiet79 Data: 07 gen. 2012, 00:38

Despr茅s de llegir els documents del blog d'en Garball贸, dedueixo que no hi ha gaires canvis respecte a les novetats que es van anunciar fa uns mesos.

Pel que entenc, 茅s:

- Es mant猫 el concurs en dos dies, el diumenge per les 12 primeres (o fins la 13 si Minyons segueixen sense anar-hi) dissabte per 16/18 colles (aqui hi entrarien les petites de Tarragona).

- S'obre la possibilitat de fer el concur7 a Torredembarra el cap de setmana anterior.

Aix貌 si, fins a finals de febrer no es sabr脿 si el concurs d'enguany es fa aix铆 o si es fa com el darrer. Cosa que s'hauria de resoldre quan abans millor, per que les colles planifiquin un any de concurs.
Jordiet79
Casteller/a de pinya

Entrades: 131
Membre des de: 30 oct. 2008, 12:49
Colla: Castellers de la Vila de Gr脿cia

Sponsor

Entrada no llegidaAutor: gerardcdt Data: 07 gen. 2012, 01:16

joantopo ha escrit: I quan el que fa el comentari pirta poc temps a la colla, no se'n sap sortir quan vol defensar la postura oficial de la colla.

el que passa es que vaig estar parlant-ne no fa ni tres dies, i et puc assegurar que no hi hem anat mai a fer castells que no tinguessim segurs (entenen que amb els castells la seguretat mai 茅s 100% d'exit). fins i tot un cap de pinyes de barcelona en va venir a preguntar-li al nostre xk feiem ek 5/7 i no feiem el 3/7ps i aixi els passavem per davant, i ell li va respondre que despres de no haver pogut fer el 3/8 (no recordo si desmontat o caigut) normalment fariem el 5/7 i no el 3, i per tant el que feiem era el 5.

D'altra banda a minyons cada cop hi ha m茅s gent que esta a favor del concurs, i realment no s'hi va perque hi ha persones que no hi volen anar... (I entre aquestes persones, n'hi ha que han estat vistes fent de baix a un 4/ de Castellers de Barcelona :buf: )
Erem color blauturquesa, que 茅s el color entre el mar i el cel
gerardcdt
Casteller/a de folre

Entrades: 200
Membre des de: 01 feb. 2011, 20:57
Colla: Castellers de Terrassa

Entrada no llegidaAutor: JAM Data: 07 gen. 2012, 05:27

Doncs jo trobo normal que la gent vagi al concurs, entre altres coses, per trobar a gent que coneguis d'altres colles. Per b茅 o per mal el concurs dura molt, i sempre et trobes alg煤 si fas un tomb per la pla莽a.

Sobre el fet de que les colles estirin m茅s el bra莽 que la m脿niga, crec que no se n'ha de culpar al forrmat de la diada, ja que cada colla fa el que vol en un moment determinat, i hem vist moltes ocasions en qu猫 en diades normals les colles fan m茅s del que haurien de fer per complir amb uns objectius/pretensions/rivalitat desmesurats. Per altra banda, les colles petites i mitjanes s'haurien de treure el tab煤 de dir que van a competir, al capdavall li dona emoci贸 que hi hagin lluites per tots el llocs.

La proposta del Bargall贸 em sembla molt b茅, l'煤nic dubte 茅s si hi haur脿 recursos per fer-ho. Si 茅s possible, em sembla un model de concurs molt bo.
JAM l鈥檋a editat per darrera vegada el dia: 08 gen. 2012, 06:00, en total s鈥檋a editat 1 vegada.
JAM
Casteller/a de manilles

Entrades: 319
Membre des de: 03 set. 2008, 00:15

Entrada no llegidaAutor: TarragonaLila Data: 07 gen. 2012, 13:11

Jo estic d'acord amb el company JAM. M'agrada el format del concurs que ha plantejat Bargall贸. I tamb茅 estic d'acord amb ell pel que fa a lo que ha dit en respecte les colles mitjanes i petites. Totes van a competir i ja que per la primera pla莽a 煤ltimament no hi ha gaire emoci贸 (per b茅 o per mal, 茅s igual) com a m铆nim tenim emoci贸 per la part baixa! Crec que una persona que li agradin els castells tamb茅 s'ho passar脿 b茅 veient com dues colles lluiten per una 8a pla莽a, per exemple.
[Treballem per un somni. CJXT.]
http://dediadaendiadalila.blogspot.com/
TarragonaLila
Casteller/a de manilles

Entrades: 699
Membre des de: 16 nov. 2009, 22:14
Colla: Colla Jove Xiquets de Tarragona

Entrada no llegidaAutor: ieldosvasertorre Data: 07 gen. 2012, 14:16

Que cadasc煤 a nivell personal digui el que vulgui, per貌 les colles en una diada tan medi脿tica i amb tan bon gruix de pinya com el concurs, van a totes. Sin贸 compteu el percentatge de caigudes en un concurs o en l'any global. Aix貌 vol dir tirar castells a carregar? No 茅s buscar el l铆mit d'aquella colla en aquell moment, com per exemple faria en la seva pr貌pia diada.

L'obsessi贸 de la posici贸 final en colles de vuit no 茅s tan gran com les de GE? S铆, per貌 tamb茅 hi 茅s!

M'ha sorpr猫s els comentaris d'un casteller de Terrassa, segur que no heu tirat mai cap castell pel pique amb algun altre colla? Jo diria que s铆...
ieldosvasertorre
Casteller/a de manilles

Entrades: 692
Membre des de: 10 maig 2008, 09:48

Entrada no llegidaAutor: elboletgraller Data: 07 gen. 2012, 14:21

el que m'ha agradat mes es que ha anat a parlar amb tothom (o quasi), aixi es pot aconseguir el maxim de consens, per tant, el resultat hauria de ser bo. tinc ganes de veure com funcionara, a veure si ja es pot implantar aquest any.

i per mi, al Concurs s'hi va a competir, pots arriscar mes o menys, pero si t'ho has de prendre com una actuacio mes, no cal que hi vagis perque ens fas perdre el temps a tots plegats, i els diners als de Tarragona. anar al Concurs amb depen quines actituds per mi es una presa de pel.
elboletgraller
Casteller/a de manilles

Entrades: 651
Membre des de: 22 ago. 2008, 14:49
Colla: Castellers de Vilafranca

Entrada no llegidaAutor: gerardcdt Data: 08 gen. 2012, 00:27

ieldosvasertorre ha escrit:M'ha sorpr猫s els comentaris d'un casteller de Terrassa, segur que no heu tirat mai cap castell pel pique amb algun altre colla? Jo diria que s铆...

suposo que va per mi...
a mi una persona que en aquest tema t茅 tota la meva confian莽a, m'ho ha assegurat

JAM ha escrit:Doncs jo trobo normal que la gent vagi al concurs, entre altres coses, per trobar a gent que coneguis d'altres colles. El concurs dura molt, i per b茅 o per mal sempre et trobes a gent si fas un tomb per la pla莽a.

Sobre el fet de que les colles estirin m茅s el bra莽 que la m脿niga, crec que no se n'ha de culpar al forrmat de la diada, ja que cada colla fa el que vol en un moment determinat, i hem vist moltes ocasions en qu猫 en diades normals les colles fan m茅s del que haurien de fer per complir amb uns objectius/pretensions/rivalitat desmesurats. Per altra banda, les colles petites i mitjanes s'haurien de treure el tab煤 de dir que van a competir, al capdavall li dona emoci贸 que hi hagin lluites per tots el llocs.

La proposta del Bargall贸 em sembla molt b茅, l'煤nic dubte 茅s si hi haur脿 recursos per fer-ho. Si 茅s possible, em sembla un model de concurs molt bo.

Totalment d'acord!!!! :rev: :rev: :rev: :rev: (potser l'unic en que no coincideixo 茅s en el tema de la proposta del Bargallo, per貌 es que he de confesar que no he tingut temps de mirar-me-la tranquilament :cry: pero ja ho far茅)
Erem color blauturquesa, que 茅s el color entre el mar i el cel
gerardcdt
Casteller/a de folre

Entrades: 200
Membre des de: 01 feb. 2011, 20:57
Colla: Castellers de Terrassa

Entrada no llegidaAutor: Morat Data: 08 gen. 2012, 13:41

Muse ha escrit:Ning煤 ha fet la pregunta clau?

''I St. Pere i St. Pau i Xiquets del Serrallo, qu猫?''

No dic que no vinguin, dic que qu猫 farien? Anirien a la petita, per貌 merit貌riament o ''per s茅''?

St Pere i St Pau i Serrallo, en el cas de Concurs de 2 dies, optarien a anar-hi dissabte (en el cas que entressin a les 18 colles de dsb), pero no anirien a diumenge com fins ara. En el cas que es mantingui el format actual NO renunciaran a participar-hi, o sigui que tornariem a tenir 12 colles de 8 i mig i 9 i 2 colles de 7.
Salut i bons castells!
Morat
Casteller/a de pinya

Entrades: 123
Membre des de: 15 maig 2008, 19:28

Entrada no llegidaAutor: Burriach Data: 09 gen. 2012, 14:30

A mi el tema que em fa m茅s por i que en Josep Bargall贸 ja menciona per貌 crec que no se鈥檔 parla suficientment 茅s el tema d鈥檈ntrades. Sobretot en els aspectes d鈥檃forament, distribuci贸 i seguretat. Si volem donar projecci贸 a aquest esdeveniment no podem deixar aquest aspecte tal i com est脿 actualment.
Burriach
Casteller/a de folre

Entrades: 185
Membre des de: 30 maig 2008, 10:37

Entrada no llegidaAutor: Muse Data: 24 feb. 2012, 12:35

Premi

http://www.concursdecastells.cat/el-con ... es-noticia

Els dies 6 i 7 d'octubre la Tarraco Arena Pla莽a acollir脿 30 agrupacions
El Concurs de Castells amplia el nombre de colles participants i se celebrar脿 en dos dies
Dijous, 23 de Febrer del 2012
El Concurs de Castells se celebrar脿 en dos dies i comptar脿 amb la participaci贸 de 30 colles. Aquesta 茅s la principal novetat de la 24a edici贸 del certamen, que tindr脿 lloc els dies 6 i 7 d'octubre a la Tarraco Arena Pla莽a de la ciutat.

Aquest ser脿 el primer Concurs que es realitza des de la declaraci贸 dels castells com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per part de la UNESCO. I, a m茅s, el Concurs tindr脿 lloc en el marc de la Capital de la Cultura Catalana Tarragona 2012. En aquest nou context, en qu猫 els castells s贸n m茅s valorats i reconeguts que mai, la ciutat de Tarragona vol reivindicar el seu paper de capital castellera, apostant clarament per una de les mostres m茅s representatives de la cultura popular catalana.

M茅s colles participants
El passat 2011, l'Ajuntament de Tarragona va encarregar a l'expert casteller Josep Bargall贸 un informe de reformulaci贸 del Concurs de Castells de Tarragona. Una de les conclusions del document 茅s que el certamen 鈥渉a de pretendre arribar a totes les colles castelleres, que han de poder participar-hi en el nombre m脿xim que sigui possible鈥. En aquest sentit l'Ajuntament de Tarragona, organitzador del Concurs, ha apostat per ampliar el nombre de colles participants, fins a 30, fent que l'edici贸 del 2012 sigui la m茅s participativa de la seva hist貌ria.

Com que log铆sticament 茅s impossible que 30 agrupacions actu茂n conjuntament a la Tarraco Arena Pla莽a, les colles participaran en dues jornades diferents. El diumenge 7 d'octubre al mat铆 actuaran les 12 primeres colles classificades en el R脿nquing Estrella, a data de 31 d'agost, i el dissabte 6 d'octubre a la tarda ho faran les seg眉ents 18 colles m茅s ben classificades en el R脿nquing Estrella a data de 31 d'agost.

Tot i que les colles actu茂n en dos dies diferents, totes les agrupacions prendran part en el mateix Concurs i, per tant, hi haur脿 una 煤nica classificaci贸 final. D'aquesta manera, hipot猫ticament, podria ser que una colla que actu茅s dissabte acab茅s per davant de la classificaci贸 d'una colla de les que actu茂 diumenge, en el benent猫s que la primera obtingui millor puntuaci贸 que la segona.

Quines seran les colles participants?
Les colles participants s'escolliran amb el mateix sistema que els anys anteriors, segons la classificaci贸 de les agrupacions en el R脿nquing Estrella, l'铆ndex que puntua les actuacions realitzades per les colles setmanes rere setmanes. Una de les novetats, per貌, 茅s que en les darreres edicions del Concurs el R脿nquing avaluava les actuacions realitzades per les colles d'1 de gener a 31 d'agost. En canvi, en aquesta edici贸 el R脿nquing avaluar脿 les actuacions realitzades d'1 de setembre de 2011 a 31 d'agost de 2012. D'aquesta manera es pret茅n que quedin reflectides en el R脿nquing les diades efectuades en el tram final de temporada, les m茅s importants d'algunes colles en molts casos, i que fins ara no eren comptabilitzades.

El nou R脿nquing Estrella s'activar脿 properament i ser脿 consultable, com 茅s habitual, des de la p脿gina web del Concurs, www.concursdecastells.cat.

En el cas que alguna de les colles que formen part del Consell Municipal de Castells de Tarragona no qued茅s entre les 30 m茅s ben posicionades en el R脿nquing Estrella, l'organitzaci贸 es reserva el dret de convidar-les a la jornada de dissabte, ampliant el nombre total de colles participants si 茅s necessari.

La primera setmana de setembre, despr茅s de rebre les confirmacions de les invitacions, l'organitzar脿 confirmar脿 quines s贸n les 30 colles participants. El sorteig de l'ordre d'actuaci贸 i de col路locaci贸 a pla莽a tindr脿 lloc el dissabte 8 de setembre a la sala d'actes de l'Antiga Audi猫ncia de Tarragona.

Biennal de Castells
El creixement del Concurs tamb茅 serveix per donar el tret de sortida a la Biennal de Castells, una iniciativa perqu猫 el Concurs de Castells no sigui un fet a茂llat que t茅 lloc a Tarragona cada dos anys, sin贸 que la marca Concurs estigui present constantment en tots els actes relacionats amb el fet casteller.

Aquest 2012 la Biennal comen莽ar脿 a treballar organitzant algunes activitats al voltant del cap de setmana del Concurs. Tanmateix, ser脿 en el per铆ode 2012-2014 en qu猫 la Biennal agafar脿 m茅s for莽a.

L'expert casteller Josep Bargall贸 ser脿 el comissionat de la Biennal, sense remuneraci贸 econ貌mica.

El pressupost per al Concurs de Castells 2012 茅s de 340.000 鈧, dels quals 200.000 鈧 provindran de l'aportaci贸 municipal. La resta de diners s'obtindran dels patrocinis privats, de la venda de les entrades i de l'explotaci贸 de d'altres recursos (bar, marxandatge, etc.). L'any 2010 el cost total del Concurs va ser de 300.000, dels quals prop de 250.000 provenien de les arques municipals.

Premis
L'organitzaci贸 del Concurs tamb茅 ha aprovat la taula de premis per al 2012 que, a banda de preveure, 貌bviament, la quantitat econ貌mica que rebran les noves colles participants, presenta una reducci贸 del 10% respecte al Concurs del 2010.
Muse
Casteller/a de manilles

Entrades: 405
Membre des de: 28 jul. 2010, 12:36

Entrada no llegidaAutor: Figa Data: 24 feb. 2012, 18:15

Tinc algunes questions, a veure si alg煤 me les pot respondre per favor:

-Com s'actuar脿 el dissabte? Faran 2 grups amb rondes conjuntes com l'any 2010? O es deixar脿 algun castell en solitari, com per exemple si es fa una td8f o un 5d8?

-I Diumenge? Cada colla actuar脿 en solitari (o no) segons el castell que faci?
Figa
Afeccionat/ada

Entrades: 26
Membre des de: 14 jul. 2010, 15:41
Colla: Castellers de Sabadell i Marraco!

Entrada no llegidaAutor: peter Data: 24 feb. 2012, 18:29

Respecte a lo de diumenge no canvia pas tant... nomes canvia que no hi van SPiSp i XdS per tant suposo que com sempre.

El que m'ha sorpres ha estat que a la radio Bargallo ha dit que intentaran ficar al public de les colles dispers, barrejat...
peter
Casteller/a de manilles

Entrades: 446
Membre des de: 26 ago. 2010, 22:34
Colla: Colla Vella dels Xiquets de Valls

Entrada no llegidaAutor: jagal_joves_valls Data: 24 feb. 2012, 18:51

peter ha escrit:Respecte a lo de diumenge no canvia pas tant... nomes canvia que no hi van SPiSp i XdS per tant suposo que com sempre.

El que m'ha sorpres ha estat que a la radio Bargallo ha dit que intentaran ficar al public de les colles dispers, barrejat...

L'any passat tanta entrada i tanta tonteria i el p煤blic es va posar i va fer el que li va sortiir de la faba. Ja el poden posar dispers que si els de la colla X es volen posar just davant de la colla X ho faran.
Imatge
Primer 3de9f del s. XX, Sta 脷rsula 1986
jagal_joves_valls
Casteller/a de manilles

Entrades: 558
Membre des de: 11 jul. 2008, 11:05
Colla: Joves Xiquets de Valls

Entrada no llegidaAutor: peter Data: 24 feb. 2012, 20:40

jagal_joves_valls ha escrit:
peter ha escrit:Respecte a lo de diumenge no canvia pas tant... nomes canvia que no hi van SPiSp i XdS per tant suposo que com sempre.

L'any passat tanta entrada i tanta tonteria i el p煤blic es va posar i va fer el que li va sortiir de la faba. Ja el poden posar dispers que si els de la colla X es volen posar just davant de la colla X ho faran.

I molta gent que entra amb una colla i despres s'asseu a la grada...
peter
Casteller/a de manilles

Entrades: 446
Membre des de: 26 ago. 2010, 22:34
Colla: Colla Vella dels Xiquets de Valls

Entrada no llegidaAutor: TarragonaLila Data: 25 feb. 2012, 13:04

Pel que jo s茅...
1. molt probablement ja no hi hagi acc茅s possible de grades a pla莽a, ni viceversa. 脡s a dir, ning煤 que entri amb X colla i tingui entrada podr脿 pujar a grades i ning煤 que estigui a grades podra baixar a pla莽a a fer pinya si ho desitja.
2. Les entrades que pertoquen per colla ja no estaran disponibles. 脡s a dir, totes es compraran per igual i no se li assignar脿 X n煤mero d'entrades a cap colla.

D'altra banda m'agradaria no haver de veure enguany seients buits... i aix貌 ja no dep猫n de l'organitzaci贸 del Concurs. Aixo dep猫n dels favors que deuen Ajuntament i altres organitzacions a diverses persones i que per cobrir-los regalen entrades a gent que no ent茅n ni fava de castells i que acaben per no anar. No ho podem permetre...
[Treballem per un somni. CJXT.]
http://dediadaendiadalila.blogspot.com/
TarragonaLila
Casteller/a de manilles

Entrades: 699
Membre des de: 16 nov. 2009, 22:14

AnteriorSeg眉ent

Torna a: Concurs de Castells 2012

Castellers navegant en aquest f貌rum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant