ambelmoncasteller
Registreu-vos
Inicia la sessi贸
Any parell, any de concurs. Parlem del Concurs del 2010.

Re: Quin sentit te?

Entrada no llegidaAutor: Dau Data: 04 jul. 2010, 18:52

...el mateix orgull que tenen per queixar-se per no poder participar en una diada castellera, per no estar d'acord en el seu format o per reivindicar un local nou, el tenen que tindre tamb茅 per recon猫ixer que no tenen nivell per participar al Concurs de Castells...
Dau
Casteller/a de manilles

Entrades: 415
Membre des de: 31 jul. 2008, 13:00
Ubicaci贸: en un lloc molt lluny...a prop de Portugal i en el cor de les Espanyes...

Sponsor

Entrada no llegidaAutor: raimaninov Data: 04 jul. 2010, 21:32

jorsont ha escrit:jo no em refereixo en cap moment dels castells que fan sino del sentit que te que no vulguin baixar ells mateixos del burro al veure que fan castells basics de 7 mentre les ultimes colles que entren per merits propis fan castells de la gamma basica de 8. Per tan no te cap sentit al meu pare que vagin a concurs ja que mai podran CONCURSAR (per aixo es el concurs) amb la resta de colles.

Es com portar un equip de segona B a la champions per moltes ganes que i posin no te cap sentit.

Crec que 茅s f脿cil d'entendre el perqu猫 hi van, i aix铆 ho intentar茅 explicar. Consti abans de res que la meva colla ( gr脿cia) 茅s una de les que es pot veure perjudicada, i tot i la r脿bia que em faria, el que t'explico tot seguit seguiria 茅ssent v脿lid.
Primer de tot cal dir que parteixes de, com a m铆nim, una premisa falsa: que el concurs de tarragona ha de ser just en la seva representativitat. Cal entendre que aquesta actuaci贸 no la organitza la coordinadora o un grup de ciutadans an貌nims i rics molt amants dels castells i que volen justicia castellera per damunt de tot. No. El concurs el paga, en gran mesura, l'ajuntament de tarragona, i per tant 茅s de justicia que les colles de la ciutat que paga, hi estiguin representades. S贸n diners p煤blics dels ciutadans de tarragona destinats a la projecci贸 de la ciutat cap a l'exterior i per la consolidaci贸 i projecci贸 del fet casteller a la mateixa ciutat. Diners, tamb茅, trets dels impostos de tots els castellers de la ciutat
Imagina't que ets una magnat de la moda, que t茅ns quatre fills, dos d'ells for莽a guapots, i que decideixes muntar un sopar anual a casa teva amb els nois m茅s guapus de la ciutat. com que a la teva taula nom茅s hi caben 20 persones, convides a 16 paios i , obviament hi afegeixes els teus quatre fills, donat que fer la distinci贸 entre dos i dos f贸ra un p猫l lleig. Si la teva taula es veu reduida seguir脿s muntant el sopar i , obviment, hi convidar脿s sempre els teus 4 fills. Si algun tio molt guapu que no ha pogut entrar et diu que els teus fills s贸n massa lletjos per ser-hi tu qu猫 li diries???? doncs jo li diria que aq sopar el monto jo, i si vols un sopar m茅s just monta'l tu, pq de fet m'茅s igual si el 14猫 m茅s guapu de la ciutat hi 茅s o no.....jo el que vull 茅s que es parli de mi i del meu sopar i tenir els dos o tres m茅s guapus assegurats. La resta s贸n per omplir fotos. Ells es poden picar entre ells i explicar mil hist貌ries, per貌 pel que a mi respecta, tant me fot qui s贸n.
Pel que entenc tu enviaries a dos dels teus fills a sopar a la cuina amb tal de ser just en la configuraci贸 de la llista del sopar entre el 12猫 i el 13猫 m茅s guapu....

En fi, si vols un concurs 100% just en aq aspecte, troba alg煤 que el pagui. Mentre es faci a tarragona, seguir脿 茅ssent aix铆.
Suposo que si el pagu茅s l'aj de sant cugat no pensaries igual.

L'alternativa a que el pagador sigui el que 茅s ara mateix, 茅s una, i encara fa m茅s por: Que el pagu茅s la tele, amb la condici贸 que fos m茅s curt i anual. Aqu铆 amb 8 colles en tindrien prou ...... Ves que aix貌 no passi en un futur no massa lluny脿.
Per altra banda, entenc que no totes les colles van a concursar, concepte en el que insisteixes molt. . A competir n'hi van 3 ( 茅ssent gener贸s). Ei, entenem competir com a anar a gunyar el concurs eh, no com el que tu dius que entre les colles 14 i 15 competeixen.... ja et dic jo que les colles de 8 que fan 2d7, 4d8 i potser el 3d8 ( qeu s贸n les colles on aq any estar脿 la criba) no van all脿 a competir entre elles sino a fer els millor castells que poden. Qeu mola ser-hi?? indubtable, per貌 un cop all脿 no et baralles per ser 12 o 13猫 i no t茅ns la sensaci贸 ( per sort) d'estar concursant amb els teus compnys de les altres colles.....
Ah, i ja que poses l'exemple de la champions, trobo que 茅s prou desencertat : A la champions no hi van TOTS els millors equips d'europa ordents de millors a pitjors, a veure si el cinqu猫 classificat de la lliga espanyola no 茅s millor equip que el guanyador de la de liechtentein........doncs aqu铆 茅s igual.....

Salut!
raimaninov
Afeccionat/ada

Entrades: 31
Membre des de: 04 juny 2010, 11:19
Colla: Castellers de la Vila de Gr脿cia

Entrada no llegidaAutor: Vercetix Data: 05 jul. 2010, 11:38

raimaninov ha escrit:Imagina't que ets una magnat de la moda, que t茅ns quatre fills, dos d'ells for莽a guapots, i que decideixes muntar un sopar anual a casa teva amb els nois m茅s guapus de la ciutat. com que a la teva taula nom茅s hi caben 20 persones, convides a 16 paios i , obviament hi afegeixes els teus quatre fills, donat que fer la distinci贸 entre dos i dos f贸ra un p猫l lleig. Si la teva taula es veu reduida seguir脿s muntant el sopar i , obviment, hi convidar脿s sempre els teus 4 fills. Si algun tio molt guapu que no ha pogut entrar et diu que els teus fills s贸n massa lletjos per ser-hi tu qu猫 li diries???? doncs jo li diria que aq sopar el monto jo, i si vols un sopar m茅s just monta'l tu, pq de fet m'茅s igual si el 14猫 m茅s guapu de la ciutat hi 茅s o no.....jo el que vull 茅s que es parli de mi i del meu sopar i tenir els dos o tres m茅s guapus assegurats. La resta s贸n per omplir fotos. Ells es poden picar entre ells i explicar mil hist貌ries, per貌 pel que a mi respecta, tant me fot qui s贸n.
Pel que entenc tu enviaries a dos dels teus fills a sopar a la cuina amb tal de ser just en la configuraci贸 de la llista del sopar entre el 12猫 i el 13猫 m茅s guapu....Salut!

:lol: :lol:
TiX!!
Vercetix
Casteller/a de manilles

Entrades: 344
Membre des de: 17 nov. 2007, 19:36

Entrada no llegidaAutor: ieldosvasertorre Data: 05 jul. 2010, 12:54

raimaninov, m'ha agradat bastan la teva explicaci贸, i reconec que tens part de rao.

Aix铆 doncs, proposar茅 que Sant F猫lix del 2011 i actuin castellers de vilafranca, colla vella de valls o minyons (depenent de la temporada que facin aquestes dues colles enguany), xicots de vilafranca i colla jove dels xiquets de vilafranca. Entenent que els xicots i en Manel Canton's team tamb茅 paguen amb els seus impostos la diada de Sant F猫lix i que el p煤blic de la pla莽a de la vila ho entendr脿 perfectament i disfrutara igualment de la diada. Ah, i que amb aquestes colles no els hi far脿 vergonya fer una actuaci贸 b脿sica de vuit (depenent la temporada apurada) o castells de 6 en una de les diades m茅s importants i hist貌riques de la nostre tradici贸.
ieldosvasertorre
Casteller/a de manilles

Entrades: 692
Membre des de: 10 maig 2008, 09:48

Entrada no llegidaAutor: castellscomentaris Data: 05 jul. 2010, 12:59

ieldosvasertorre ha escrit:raimaninov, m'ha agradat bastan la teva explicaci贸, i reconec que tens part de rao.

Aix铆 doncs, proposar茅 que Sant F猫lix del 2011 i actuin castellers de vilafranca, colla vella de valls o minyons (depenent de la temporada que facin aquestes dues colles enguany), xicots de vilafranca i colla jove dels xiquets de vilafranca. Entenent que els xicots i en Manel Canton's team tamb茅 paguen amb els seus impostos la diada de Sant F猫lix i que el p煤blic de la pla莽a de la vila ho entendr脿 perfectament i disfrutara igualment de la diada. Ah, i que amb aquestes colles no els hi far脿 vergonya fer una actuaci贸 b脿sica de vuit (depenent la temporada apurada) o castells de 6 en una de les diades m茅s importants i hist貌riques de la nostre tradici贸.

Disculpa ieldosvasertorre no ets vilafranqu铆 oi? Perqu猫 si hio fossis sabries que la Diada de Sant F猫lix solament est脿 oberta a les millors colles del moment independentment d'on siguin. A Tarragona tenen tot el dret a malmetre el Concurs com vulguin.
Imatge
castellscomentaris
Casteller/a de manilles

Entrades: 618
Membre des de: 27 oct. 2008, 12:47

Entrada no llegidaAutor: Barrufet casteller Data: 05 jul. 2010, 13:01

Si que es Vilafranqu铆, i crec que ho a dit en to d'ironia.
Salut i Castells!
Barrufet casteller
Casteller/a de pinya

Entrades: 105
Membre des de: 14 mar莽 2009, 22:48
Colla: castellers de vilafranca

Entrada no llegidaAutor: raimaninov Data: 05 jul. 2010, 13:16

ieldosvasertorre ha escrit:raimaninov, m'ha agradat bastan la teva explicaci贸, i reconec que tens part de rao.

No, si a mi ja m'agrada, ja, la filosofia de la diada de St felix: convidem a les millors encara que no siguin d'aqu铆. Em sembla molt lloable! El que passa 茅s qeu a nivell pr脿ctic, a St f猫lix estaries perdent un 25% de les colles amb qualitat ( 1/4,, de moment la jove de Vilafranca, que jo s脿piga no ha actuat, i per tant per mi encara no 茅s colla castellera) i en canvi al concurs est脿s fotent a dues colles de 18, o 14 ara...em sembla que repercuteix for莽a menys en la diada. 茅s el que intentava explicar amb la met脿fora del sopar, que de fet als organitzadors de Tarragona , crec que amb bon criteri, tant se'ls en fot si Gr脿cia hi va o no hi va, si saballuts ja ha fet el 4d8 o si enlloc d'aquestes dues colles hi van els de st cugat pq han fet m茅s tresos per sota tot i que no hagin fet un castell de vuit. S贸n baralles petites per ells i que no tenen importancia. A ells els importa que hi vagin les que poden guanyar i les de tarragona. La resta? per omplir.
A st f猫lix, com a la merc猫, hi ha una diada alternativa , st ramon en un cas o la diada de colles locals en l'altre, a la qual les colles de la ciutat participen, i tothom queda m茅s o menys content.
Entenc que als castllers de les colles "mitjanes" ens fot que alg煤 amb menys nivell que nosaltres estigui al concurs, per貌 crec que 茅s f脿cil d'entendre pq hi van i no 茅s pas tant indignant com el company de st cugat expressava.
Salut!
raimaninov
Afeccionat/ada

Entrades: 31
Membre des de: 04 juny 2010, 11:19
Colla: Castellers de la Vila de Gr脿cia

Entrada no llegidaAutor: ieldosvasertorre Data: 05 jul. 2010, 15:17

Ara sense ironia, la teva explicaci贸 em conven莽 bastant :ok:
Per貌 tot i aix铆 em sembla insuficient i tant les colles com l'ajuntament haurien de reflexionar-hi.

Salut!
ieldosvasertorre
Casteller/a de manilles

Entrades: 692
Membre des de: 10 maig 2008, 09:48

Entrada no llegidaAutor: Burriach Data: 05 jul. 2010, 16:08

L'explicaci贸 茅s bona:

Si faig un concurs de guapos del poble amb els meu dos fills lletjos, potser hi tinc tot el dret. Per貌 tothom em criticar脿 per fer-ho, a la cara o per darrera.
I els fills guapos diran que ells son prou guapos per anar-hi i que si no ho fossin prou renunciarien.
I els fills lletgos buscaran tots els arguments del m贸n. I quant s'acabin els arguments, diran que 茅s una cosa de son pare.
I jo, el pare, no dire res... l'unic que volia era no trencar la dificil situaci贸 familiar. I a veure si la gent en deixa de parlar fins d'aqu铆 dos anys.

Aix贸 茅s el que est脿 passan
Burriach
Casteller/a de folre

Entrades: 185
Membre des de: 30 maig 2008, 10:37

Entrada no llegidaAutor: jorsont Data: 05 jul. 2010, 22:41

pero... si tu ets un fill lleig i saps ke no i pintes res voldiras anar al concurs de guapos??? Reprenc la pregunta del principi: Quin sentit te que el fill lleig es faci el cec i vulgui anar a un concurs de guapos? Nose ami em faria vergonya anar a un concurs de guapos si se que no ho soc!!! no hi trobaria el sentit!
jorsont
Casteller/a de manilles

Entrades: 437
Membre des de: 18 nov. 2009, 12:34
Colla: Castellers de Sant Cugat

Entrada no llegidaAutor: Sr. Samedi Data: 06 jul. 2010, 09:18

jorsont ha escrit:pero... si tu ets un fill lleig i saps ke no i pintes res voldiras anar al concurs de guapos??? Reprenc la pregunta del principi: Quin sentit te que el fill lleig es faci el cec i vulgui anar a un concurs de guapos? Nose ami em faria vergonya anar a un concurs de guapos si se que no ho soc!!! no hi trobaria el sentit!

Entre d'altres coses, que el fill lleig, 煤nicament pel fet d'assistir al sopar, rep una "paga extra". Per pocs diners que rebi, com que ni s'ha de despla莽ar ni s'ha de pagar el dinar, alguns calerons en treu. I encara que s'ho gasti tot en un bon 脿pat per fer colla, tot aix贸 que s'emporta.

脡s com han dit m茅s amunt, una mena de subvenci贸 encoberta. Per貌 com tamb茅 han dit, i perdoneu l'煤s del castell脿, ellos se lo guisan, ellos se lo comen. I qui paga, mana.

Si no agrada, 茅s f脿cil: busqueu patrocinis i que l'organitzi la coordinadora, o la tele, o qui sigui, i que possin noves normes.
Sr. Samedi
Casteller/a de folre

Entrades: 201
Membre des de: 28 oct. 2008, 12:11
Colla: Minyons de Terrassa

Entrada no llegidaAutor: carrasclet1714 Data: 06 jul. 2010, 11:25

XS i SPiSP cobraran per actuar, com les altres colles. I si aixo es una subevencio encoberta, com en diem del q cobren Xiquets i Jove per l'actuacio del 1er diumenge de festes (una quantitat NO publica i a la q enguany no renunciaran??)
Semblen molts diners tret de context. En el darrer concurs, Saballuts van cobrar prop de 5000鈧 per fer 3 castells de la gamma alta de 7 (van fer un meritori 11猫 lloc). Collons, ja, amb els quartos!
carrasclet1714
Casteller/a de manilles

Entrades: 343
Membre des de: 12 ago. 2008, 00:55

Entrada no llegidaAutor: tOgU Data: 06 jul. 2010, 12:04

carrasclet1714 ha escrit:XS i SPiSP cobraran per actuar, com les altres colles. I si aixo es una subevencio encoberta, com en diem del q cobren Xiquets i Jove per l'actuacio del 1er diumenge de festes (una quantitat NO publica i a la q enguany no renunciaran??)
Semblen molts diners tret de context. En el darrer concurs, Saballuts van cobrar prop de 5000鈧 per fer 3 castells de la gamma alta de 7 (van fer un meritori 11猫 lloc). Collons, ja, amb els quartos!

sisi, 茅s aix铆 de senzill. Em direu que la vostre colla renunciaria a anar a una actuaci贸, cobrant uns 5000鈧 i a sobre que la fan al costat de casa...Jo entenc les dues colles tarragonines perfectament.
tOgU
Casteller/a de folre

Entrades: 190
Membre des de: 14 jul. 2008, 20:55
Colla: CdV

Entrada no llegidaAutor: jorsont Data: 06 jul. 2010, 12:06

I no podrien arribar a un acord aquestes colles de deixar d'anar al concurs i rebre aquests diners d'una altre forma?
jorsont
Casteller/a de manilles

Entrades: 437
Membre des de: 18 nov. 2009, 12:34
Colla: Castellers de Sant Cugat

Entrada no llegidaAutor: tOgU Data: 06 jul. 2010, 12:11

jorsont ha escrit:I no podrien arribar a un acord aquestes colles de deixar d'anar al concurs i rebre aquests diners d'una altre forma?

podries escriure una carta al senyor alcalde de tarragona.
tOgU
Casteller/a de folre

Entrades: 190
Membre des de: 14 jul. 2008, 20:55
Colla: CdV

AnteriorSeg眉ent

Torna a: Concurs 2010

Castellers navegant en aquest f貌rum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants