ambelmoncasteller
Registreu-vos
Inicia la sessi贸
Resultats i cr貌niques de les diades castelleres.

Re: XXV Concurs de castells que us queda

Entrada no llegidaAutor: TarragonaLila Data: 13 oct. 2014, 18:30

caligula ha escrit:
ArnauCVXV ha escrit:No si ara fer el 3d10fm ser脿 f脿cil :paret: :paret: i que m'ho digui alg煤 d'una colla que no va poder passar de sisens al 2d9fm... Fer manilles es molt complicat i el 3d10fm 茅s el castell m茅s dif铆cil d'assajar.
S铆 es veritat que 茅s m茅s dif铆cil t猫cnicament el 4d9, per貌 el 3 aguantat per 4 persones contades tamb茅 l'茅s. A m茅s amb l'oscil路laci贸 normal del castell.
Verds i minyons han descarregat els 2, que donin la seva opini贸.
Tamb茅 val a dir que ho digui alg煤 d'una colla que nom茅s n'ha fet un i el porta com a ins铆gnia fa que la teva opini贸 sigui molt subjectiva.

Aquest comentari em posa "a huevo" el "tema":
Com pot ser que valgui m茅s el 9 de vuit que la torre de nou amb folre i manilles ? No ser脿 pas pel nombre d'intents de torres al concurs? :paper:

I un altre tema estretament lligat a aquest: quants castells amb folre i manilles s'han descarregat als darrers concursos? :buf:

No s茅 com us ho foteu, que sempre acabeu posant-hi el 9de8 pel mig. Fins i tot quan s'est脿 parlant de castell com el 4de9n, el 2de8n i el 3de10fm... B茅 que no gaires comentaris m茅s amunt tothom est脿 d'acord que els castells descarregats valguin m茅s que els carregats... I mira, ara llan莽o jo una pregunta, ja que estem tocapebrots! Per qu猫 el 3de8ps es troba on es troba si tothom sap que 茅s molt m茅s dif铆cil que el 2de9fm?
[Treballem per un somni. CJXT.]
http://dediadaendiadalila.blogspot.com/
TarragonaLila
Casteller/a de manilles

Entrades: 699
Membre des de: 16 nov. 2009, 22:14
Colla: Colla Jove Xiquets de Tarragona

Sponsor

Entrada no llegidaAutor: Kitus Data: 13 oct. 2014, 18:32

Miranda de Ebro ha escrit:Del concurs de castells que 茅s all貌 que mes us ha impactat, sorpr猫s, agradat.....

Com a millor moment del concurs, sense menysprear els altres dos, em quedo amb el 3d10 de la Vella que el vaig viure a la soca. Impressionant. :rev:

Pel que fa a sensacions m茅s pr貌pies de la meva colla, atacar el 2d9fm despr茅s de la desgraciada caiguda del 3d9f. Encara que no sort铆s... :aplaudir: Crec que va quedar clar que la feina hi era.

Muxerrillo ha escrit:Varies reflexions:

1.- Es valoren prou esl castells descarregats? Veient diferents combinacions que es van donar crec que no.

Tot i que crec que s'avan莽a en la direcci贸 correcta, que 茅s valorar m茅s el descarregar els castells, crec que encara hi hauria d'haver m茅s difer猫ncia. Coincideixo amb tu.

Muxerrillo ha escrit:2.- La modificaci贸 de puntuaci贸 d'alguns castells ha ajudat? Crec que no. el dissabte no 茅s va veure cap 7de8 per exemple, que diuen que 茅s m茅s f脿cil que el 2de8f com van canviar..... que reflexionin.

Crec que en les diverses modificacions que hi ha hagut, el 7d8 茅s clarament el castell m茅s perjudicat (i el 7d9f). D'acord, segur que 茅s m茅s f脿cil que el 9 (i ara no em ficar茅 en la valoraci贸 d'aquest) i potser tamb茅 茅s m茅s f脿cil que el 5... per貌 crec que s'han passat en posar-lo per sota del 2d8f.
7d8 635 punts. 9d8 1390 punts. De veritat?

I pel que fa al germ脿 gran, el 7d9f... amb la puntuaci贸 que li han posat, no el veurem mai en un concurs. Ning煤 atacar脿 el 7d9f si es valora menys que el 5d9f!

Muxerrillo ha escrit:3.- Es millor actuaci贸 5de9f, 3de9f que 3de9f, 4de9f i castell de la gamma alta de 8? M'agradaria que la gent de les colles opin茅s. No se'm tireu al damunt per aquesta reflexi贸, sabiem com eren les puntuacions al entrar a jugar i el que podia passar per貌 ho trobeu l貌gic? Creieu que la gamma extra est脿 poc valorada en l'actual format respecte els b脿sics de 9? Punt per reflexionar.

No crec que sigui q眉esti贸 nom茅s de valorar la gamma extra. Tamb茅 s'ha de buscar la manera de potenciar les actuacions complertes. Per aix貌 en aquest cas, em sembla b茅 que una tripleta m脿gica o "vilafranquina" superin a dos castells de nou. Encara que un sigui el 5.

Muxerrillo ha escrit:4.- Veure 3 3de10 carregats costar脿 molt铆ssim tornar-ho a veure, 2 2de8 nets tamb茅, per貌 com 茅s que no es va veure cap 4 si 茅s el m茅s f脿cil segons les puntuacions....

Crec que la caiguda del 4 茅s la m茅s perillosa de les 3. Molta gent i molta al莽ada. Clar que la de la torre tamb茅 ho 茅s! (i ja es va veure...)

Muxerrillo ha escrit:5.- Gran nivell per part de TOTES les colles, per part de les 12!!!!

Aix貌 si que va quedar clar. Impressionant concurs. A tots els nivells. Tot i que hi ha dues o tres colles que no van aconseguir els seus objectius...

Muxerrillo ha escrit:6.- Crec que el format d'speaker, onades, xiulets..... no es bo per les colles cal que reflexionem tots, castellers, aficionats i organitzaci贸.

Jo a l'speaker el vaig veure b茅. B茅 que s'han d'anunciar els castells, els punts, les classifiacions, etc...
Ara, quan el ritme est脿 tant pautat i 茅s tant exigent, 茅s inevitable que es superposin celebracions d'uns amb peus dels seg眉ents... i aix貌 porta a confusions.

Muxerrillo ha escrit:7.- si ja et limiten el temps per enlairar un castell, cal tamb茅 limitar-ho a 2 peus si tu amb el temps que disposes pots fer-ho 3 cops com a totes les places????? S贸n 2 regles que es sobreposen una sobre l'altra.

Potser si que una norma es superposa amb l'altra... per貌 茅s que amb el temps que et donen no 茅s pas possible de fer tres peus del mateix castell...
Tal com est脿 plantejat ara, crec que s'ha d'anar gaireb茅 imprescindiblement a tirar amunt el primer peu. Si l'has de desmuntar, tornar a muntar amb presses... venen els nervis, etc...

Muxerrillo ha escrit:8.- Manca d'informaci贸 a l'arena de quan li toca a cada colla, es podia avisar a la colla que actua i la que va despr茅s com es feia abans ja que molts cops amb el tema de rondes conjuntes et perds.

Crec que en aix貌 tornes a tenir ra贸. No estaria de m茅s... "actuaci贸 en solitari, els capgrossos de matar贸 intentaran el 3d9f, que es preparin castellers de vilafranca".

Una 煤ltima reflexi贸, a nivell personal. Cap castell amb manilles descarregat al concurs. Per segona edici贸 consecutiva.
CAPGROSSOS: For莽a, Equilibri, Valor i Seny

TORRE DE NOU :: A la tercera va la ven莽uda...
... per貌 no n'hi ha prou, volem el cinc de nou!!
Kitus
Casteller/a de puntals

Entrades: 1001
Membre des de: 19 maig 2008, 17:50
Ubicaci贸: ViscA Matar贸 !!
Colla: Capgrossos de Matar贸

Entrada no llegidaAutor: Kitus Data: 13 oct. 2014, 18:45

TarragonaLila ha escrit:No s茅 com us ho foteu, que sempre acabeu posant-hi el 9de8 pel mig.

Home, crec que 茅s evident la ra贸. El 9d8 茅s clarament el castell que est谩 m茅s sobrevalorat a la taula.

TarragonaLila ha escrit: I mira, ara llan莽o jo una pregunta, ja que estem tocapebrots! Per qu猫 el 3de8ps es troba on es troba si tothom sap que 茅s molt m茅s dif铆cil que el 2de9fm?

Aix貌, per mi, tampoc t茅 explicaci贸. Coincideixo, el 3d8ps est脿 molt infravalorat.
Per貌 tu que el posaries, al nivell del 5d9f?
Es que si passes la torre i el pilar... el seg眉ent gra贸 es el 5d9f... i aix貌 s贸n paraules majors. Clar que el 3d8ps tamb茅 s贸n paraules majors...

Kitus
Casteller/a de puntals

Entrada no llegidaAutor: TarragonaLila Data: 13 oct. 2014, 19:15

Kitus ha escrit:
TarragonaLila ha escrit:No s茅 com us ho foteu, que sempre acabeu posant-hi el 9de8 pel mig.

Home, crec que 茅s evident la ra贸. El 9d8 茅s clarament el castell que est谩 m茅s sobrevalorat a la taula.

TarragonaLila ha escrit: I mira, ara llan莽o jo una pregunta, ja que estem tocapebrots! Per qu猫 el 3de8ps es troba on es troba si tothom sap que 茅s molt m茅s dif铆cil que el 2de9fm?

Aix貌, per mi, tampoc t茅 explicaci贸. Coincideixo, el 3d8ps est脿 molt infravalorat.
Per貌 tu que el posaries, al nivell del 5d9f?
Es que si passes la torre i el pilar... el seg眉ent gra贸 es el 5d9f... i aix貌 s贸n paraules majors. Clar que el 3d8ps tamb茅 s贸n paraules majors...

Est脿 sobrevalorat per segons qui. Jo considero que est脿 al lloc on li toca, just per sobre del 3de9f. Si exigim que els carregats puntu茂n menys, ho hem d'exigir amb tots els castells, no nom茅s els que ens agraden m茅s o menys... Recordo que ara per ara, les colles que l'han descarregat s贸n les mateixes que han fet el 5de9f, el 4de9fa, el 3de10fm... Si 茅s tan f脿cil de fer, per qu猫 Capgrossos o matalassers no el van fer al Concurs... si els hagu茅s anat de perles! (ho dic de bon rotllo, vull dir que no acuso cap colla, nom茅s vull que hi reflexionem, tamb茅)

Sobre el 3de8ps... no puc dir a quin lloc ha d'anar perqu猫 no he tingut el plaer d'assajar-lo ni, 貌bviament, de portar-lo a pla莽a amb la meva colla. Ni tan sols n'he vist cap en directe. El qu猫 茅s evident 茅s que amb aquesta puntuaci贸 no motiva gens a assajar-lo i que s'est脿 donant a perdre un dels castells m茅s espectaculars que es poden veure. I portem molts anys menyspreant-lo.
TarragonaLila
Casteller/a de manilles

Entrada no llegidaAutor: Muxerrillo Data: 13 oct. 2014, 20:42

El debat del 9de8 acabar脿 en el moment que descarregat valgui menys que carregar el 2de9fm. Tornem amb els famosos subgrups. El salt de nivell ha de ser m茅s marcat.... segueixo amb el que deia. Ara n'hi ha que prefereixen fer el 9de8 abans que un 4de9f per ser m茅s f脿cil , tampoc cal exagerar crec, per貌 ni per casualitat al nivell de 2de9fm carregat. I no desmenteixo el que diu TarrragonaLila, per sobre 3de9f pero mai comparar-lo amb els de dalt ni descarregat.
Muxerrillo
Casteller/a de folre

Entrades: 265
Membre des de: 25 maig 2008, 18:22

Entrada no llegidaAutor: TarragonaLila Data: 13 oct. 2014, 21:01

Aqu铆, Muxerrillo, podem estar d'acord. Per貌 茅s que alguns parlen del 9de8 per les xarxes socials com si fos f脿cil... com si tot aix貌 que estem vivint fos normal. Per alguns castellers, fins i tot de colles que no l'han fet (i no va per ning煤 d'aquest fil, no us preocupeu), el 9de8 sembla ser inferior al 2de7 i el tracten de rid铆cul. Potser que aprenguem a valorar els castells que estem veient cada cap de setmana, que potser d'aqu铆 uns anys no els veurem.
TarragonaLila
Casteller/a de manilles

Entrada no llegidaAutor: Kitus Data: 14 oct. 2014, 08:37

Un 煤ltim comentari.
Un canvi en el funcionament del concurs, 貌bviament per agilitzar-lo, va ser que aquest any nom茅s hi havia una "ronda conjunta" a principi de cada ronda, per a que hi actuessin totes les colles que anessin a intentar un castell inferior al 4d9f.

Aix貌 pot portar algun perjudici a alguna colla, com de fet ens va passar a nosaltres.
Per貌 si pel seg眉ent concurs s'amplia el rang de castells que va a ronda conjunta (probable) pot haver-hi m茅s casu铆stica.

Crec que 茅s necessari que hi hagi dues rondes conjuntes.

Kitus
Casteller/a de puntals

Entrada no llegidaAutor: Unm茅s Data: 14 oct. 2014, 15:09

1.- Es valoren prou esl castells descarregats? Veient diferents combinacions que es van donar crec que no.
No en parlar茅 ja que fan el que volen amb les puntuacions dels castells, ara crec que est脿 molt millor que fa uns anys
(tamb茅 he de dir que la puntuaci贸 dels castells la fan membres de cada colla o alguna cosa aixi tinc entes

2.- La modificaci贸 de puntuaci贸 d'alguns castells ha ajudat?
No ho crec, vas a un concurs on est脿 molt clar la puntuaci贸 que t茅 cada castell, tens 2 anys per preparar aquests castells, si no ho fas, es lo que hi ha.

3.- Es millor actuaci贸 5de9f, 3de9f que 3de9f, 4de9f i castell de la gamma alta de 8?
Poques colles poden fer un 5d9f.. per tant crec que ha de ser m茅s bona actuaci贸. Costa motl passar de 3 i 4d9f, i com que es fan per les places com a xurros, un 5d9f ha de ser facil? dons resposta la pregunta.

4.- Veure 3 3de10 carregats costar脿 molt铆ssim tornar-ho a veure, 2 2de8 nets tamb茅, per貌 com 茅s que no es va veure cap 4 si 茅s el m茅s f脿cil segons les puntuacions..
Perque si valen m茅s punts els altres dos, es lo que hi ha, i en una caiguda de 4 pots pendre mes mal que en una de 3 o de 4. Ara els castells van com van, i en tots es pot pendre mal o no. Si et mires els cops que s'ha fet un 3d10fm.. o un 2d8 net, veur脿s que es inferior a les de 4d9sf, per tant es m茅s facil de fer en teoria, es mes defensable etc etc..
Per la mateixa regla de 3 que faig servir aqu铆 el 3d8ps hauria de valdre bastant m茅s.. pero es tema de puntuacions.. i passo de posarm-hi m茅s.. ara la gent k l'ha assajat o provat.. els hi ha costat lo seu.. a veure aquest any si se'n veu algun..

5.- Molt bon cocnurs per totes

6.- Crec que el format d'speaker, onades, xiulets..... no es bo per les colles cal que reflexionem tots, castellers, aficionats i organitzaci贸.
(Aficionats i organitzaci贸 crec que han de reflexionar i molt!)

7.- si ja et limiten el temps per enlairar un castell, cal tamb茅 limitar-ho a 2 peus si tu amb el temps que disposes pots fer-ho 3 cops com a totes les places????? Jo crec que si tens temps de 3 cops.. hauria de poder fer-se 3 cops

8.- Manca d'informaci贸 a l'arena de quan li toca a cada colla, es podia avisar a la colla que actua i la que va despr茅s com es feia abans ja que molts cops amb el tema de rondes conjuntes et perds.
Antes molava m茅s, quan es nava amb el pal i s'aixecava per dir el castell que faria cada colla hahaha
Unm茅s
Afeccionat/ada

Entrades: 40
Membre des de: 27 oct. 2009, 13:06

Entrada no llegidaAutor: caligula Data: 14 oct. 2014, 18:12

Muxerrillo ha escrit:El debat del 9de8 acabar脿 en el moment que descarregat valgui menys que carregar el 2de9fm. Tornem amb els famosos subgrups. El salt de nivell ha de ser m茅s marcat.... segueixo amb el que deia. Ara n'hi ha que prefereixen fer el 9de8 abans que un 4de9f per ser m茅s f脿cil , tampoc cal exagerar crec, per貌 ni per casualitat al nivell de 2de9fm carregat. I no desmenteixo el que diu TarrragonaLila, per sobre 3de9f per貌 mai comparar-lo amb els de dalt ni descarregat.

A banda de que, si el 9 val tant per la gent que hi puja, perqu猫 no han fet tamb茅 aix铆 pel 7? No son tamb茅 molta gent 7 persones per pis? M茅s que un cinc!! X-(
Es m茅s f脿cil quedar-se a casa criticant, que anar a l'assaig a treballar. Oi?
caligula
Casteller/a de folre

Entrades: 204
Membre des de: 27 ago. 2010, 20:13
Colla: Pd9FMP

Entrada no llegidaAutor: caligula Data: 14 oct. 2014, 18:16

Afegir que, tal com resa el fil, em quedo amb el nivell脿s de totes les colles. Les que van quedar per sota les seves expectatives, va ser 煤nicament per l'extrema dificultat i risc de les construccions que varen intentar. :aplaudir: :aplaudir: :aplaudir:
caligula
Casteller/a de folre

Entrada no llegidaAutor: ArnauCVXV Data: 14 oct. 2014, 19:13

El 7 no val tant com el 5 perqu猫 est脿 format per l'estructura b脿sica de 4, m茅s defensable que la del 3, pels bra莽os el 3 gira cap a la dreta, cosa que fa que afegir-hi dos pilars darrere el fa molt m茅s inestable.
Aix貌 no s'ha acabat, l'any que ve encara tenim alguna cosa a dir nois! 3XL10 CVXV Fem Valls de 10
ArnauCVXV
Rodaplaces

Entrades: 60
Membre des de: 28 ago. 2013, 11:35
Colla: Colla Vella dels Xiquets de Valls

Entrada no llegidaAutor: joantopo Data: 15 oct. 2014, 10:14

epali ha escrit:Utopia castellera: Si realment estem a la Segona Epoca d麓Or dels Castells, fem com a la primera, els castells carregats no puntuen (com a minim al Concurs de Castells de Tarragona). Salut i Castells.

A la primera 猫poca d'or hi havia concursos i puntuacions?

epali ha escrit:Des de l麓any 1970 no habia faltat mai a cap Concurs de Castells de Tarragona; mes als dos ultims no hi he anat. No m麓ha agrada l麓ambient. Pot ser que em faig gran. Que consti que soc un enemorat total i absolud del Concurs. Salut i Castells.

Podies haver-hi anat en dissabte els dos cops. Hagu茅ssis disfrutat d'un gran ambient i de grans castells. Potser 茅s perqu猫 s'hi respira una gran jornada castellera on la gent va a fer els seus m脿xims, en comptes del reduccionisme de si s贸c millor que tu perqu猫 tinc un punt m茅s. Tornant a la primera refer猫ncia, potser cal que l'orientin a la primera 猫poca d'or i aix铆 hi podr脿s tornar en diumenge a disfrutar de grans castells, tamb茅. I, d'aquesta manera, els Minyons ja no tindrem excusa per no anar-hi oficialment :lol:
joantopo
Casteller/a de manilles

Entrades: 620
Membre des de: 14 set. 2009, 10:03
Colla: Minyons de Terrassa

Entrada no llegidaAutor: Alvy Data: 15 oct. 2014, 11:37

Segur? Per mi el castell m茅s kamikaze del cap de setmana va ser dissabte. No conec cap colla de diumenge que an茅s a m茅s dels seus m脿xims.
Alvy
Casteller/a de folre

Entrades: 167
Membre des de: 09 ago. 2011, 11:24

Entrada no llegidaAutor: caligula Data: 15 oct. 2014, 19:02

Alvy ha escrit:Segur? Per mi el castell m茅s kamikaze del cap de setmana va ser dissabte. No conec cap colla de diumenge que an茅s a m茅s dels seus m脿xims.
:lol: :lol: :lol:
caligula
Casteller/a de folre

Entrada no llegidaAutor: minara Data: 15 oct. 2014, 22:56

Jo em quedo, sens dubte amb el que va fer la meva colla. Fins poc abans del concurs ni tan sols pens脿vem dur la torre all脿, i despr茅s de la caiguda del 4, jo ja no creia que el tir茅ssim. Que no va sortir? No. Per貌 crec que es va veure que per ser un any que vol铆em repetir la tripleta i prou, els assajos han crescut molt i a pla莽a molta gent em va dir que s'havia vist prou b茅. Els GE ja ho tenen, no? Que per molts que els assagis, sempre costen.

Tamb茅 vull dir que el moment en que la Jove va carregar el 3d10fm tamb茅 茅s d'aquells moments que recordar茅 sempre.

En quant als dem茅s temes que han anat sortint...

1- No, els castells descarregats no es valoren prou. Hi ha combinacions molt rares, i per molt que carregar un castell pot ser molt dif铆cil, sobretot les primeres vegades, descarregar-lo 茅s la clau.

2- La puntuaci贸 no em conven莽 i dubto ja que ho faci mai. El 2d8f 茅s un castell que hi ha colles que sense el 3d8 se'l plantegen. Com pot puntuar m茅s que fusionar dos 4d8?
I en quant al que alg煤 altre ha apuntat sobre el 5d9f i el 7d9f... El 7 s'ha fet poc. I tot i que el veig m茅s f脿cil que el 5, no s茅 fins a quin punt havent vist nom茅s el de Vilafranca podem con猫ixer la dificultat del castell. En qualsevol cas, no crec que per puntuar m茅s que el 5 les colles grans se'l plantegessin. La Jove t茅 el 5 per bandera, i tant el 3d9fa com el 3d10fm s贸n superior als 7, per tant... Per a qu猫 dur-lo? Vella i Vilafranca van fer 3 castells clarament superiors, per tant per molt que el 7 puntu茅s m茅s que el 5, no el farien. I la Joves? No s茅, 茅s la que menys clar tinc si se'l plantejaria o no, tampoc han fet gaires 7d8 (crec qua alguns el 2012, un el 13 i ja est脿). Tot dependria de si tinguessin dos castells nets o no, suposo.
Tamb茅 has de tenir en compte que hi ha altres colles que han tastat la GE o que volem fer-ho, ja es veur脿 si al final alguna es planteja el 7 (si tens el 3d9f que no aguanta una torre darrere o si els folrats amb pilar no set donen b茅... perqu猫 no fer un 7d9f?)

3- Per molt meritori que sigui 3d9f i 5d9f, us va faltar un castell. No crec que sigui injust que les tripletes passin per sobre.

4- El 4 no es va veure perqu猫 a vosaltres us van tra茂r els nervis i a la Vella la falta d'assaig sobre pinya. Per mi dels 3 castells que dius 茅s el m茅s f脿cil tant de carregar com de descarregar, simplement perqu猫 un 4 茅s defensable. Ara b茅, el 3d10fm no em sembla m茅s dif铆cil que el 2d8 (nois, que molta gent el creia impossible de descarregar!!!). Per mi, el canvi m茅s significatiu que s'hauria de fer es que el 2d8 pass茅s per sobre del 3d10fm. I m'explico, el 3d10fm si tens un tronc lleuger de 3d8/3d9f casi no has de fer canvis. "Nom茅s" et cal mobilitzar la gent a assaig i si ets una colla que sap fer manilles tens molta cosa feta (que 茅s el que li ha passat a la Jove). El 2d8 en canvi, requereix fer molts canvis en el tronc de la torre de 7 i la pinya s'ha de muntar perfectament.

5- Jo diria gran nivell de totes les colles, les de Torredembarra, les de dissabte i les de diumenge.

6- L'speaker tampoc diu res fora de lloc, molesten molt m茅s els speakers que tenim en moltes places per aqu铆 al nord. Les onades, els xiulets i tamb茅 les pancartes gegants, molesten m茅s, i en certa manera totes responen al mateix, una esportivitzaci贸 excessiva. Reflexionem, s铆.

7- Completament d'acord, si et d贸na temps, no veig perqu猫 no s'ha de poder... Tot i que dubto que doni temps (almenys en les conjuntes, per all貌 de que quan la 煤ltima colla de la conjunta ha acabat el castell, cap altre colla el pot tirar amunt, encara que no s'hagin acabat els minuts).

8- Definitivament. Sempre s'havia fet lo d'avisar les colles que actuaven despr茅s, no? No entenc perqu猫 aquest any no...
minara
Afeccionat/ada

Entrades: 41
Membre des de: 21 maig 2013, 16:23
Ubicaci贸: Barcelona

Anterior

Torna a: Resultats i cr貌niques

Castellers navegant en aquest f貌rum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant