ambelmoncasteller
Registreu-vos
Inicia la sessi贸
Resultats i cr貌niques de les diades castelleres.

Millor concurs de la hist貌ria?

Entrada no llegidaAutor: Independ猫ncia Data: 06 oct. 2014, 11:07

Al meu parer, 茅s el millor concurs vist mai, amb 3 colles carregant un 3d10 i amb 12 games extres.I en quant al resultat crec que la Vella es va equivocar passant ronda(la quarta) ja que era de calaix que Vilafranca tirava el 3d10 i es podia posar per davant.
Independ猫ncia
Afeccionat/ada

Entrades: 35
Membre des de: 08 oct. 2012, 18:58
Colla: Independ猫ncia de Catalunya

Sponsor

Re: Millor concurs de la hist貌ria?

Entrada no llegidaAutor: TarragonaLila Data: 06 oct. 2014, 12:38

D'acord amb que es va viure el millor Concurs de la hist貌ria... intens fins el final, amb pugna per la primera pla莽a espectacular i amb uns castellots de vertigen. Molt content de poder haver quedat tercers en aquest concurs.

Pel que fa a l'error de la Vella... Jo crec que van fer el qu猫 havien de fer. Eren, pel moment, guanyadors... Vilafranca estava obligada a tirar castells molt dif铆cils i era tard. Podrien no haver carregat el 3de10fm. A m茅s, no volien arriscar m茅s, suposo, despr茅s de dues caigudes, nom茅s el necessari per guanyar.

Moltes felicitats a totes les colles!
[Treballem per un somni. CJXT.]
http://dediadaendiadalila.blogspot.com/
TarragonaLila
Casteller/a de manilles

Entrades: 699
Membre des de: 16 nov. 2009, 22:14
Colla: Colla Jove Xiquets de Tarragona

Entrada no llegidaAutor: ArnauCVXV Data: 06 oct. 2014, 14:38

No hi ha hagut cap error, penso que la nostra estrat猫gia va ser la perfecte respecte a les nostres possibilitats. Un concurs llarg, cansat, fer la feina el mes aviat possible. El 4d9 el vam tirar sense estar molt b茅, per aix貌 ja van dir que si no el veien clar el tirarien avall. Haviem fet el 4d8n sencer per貌 a l'hora de lligarlo al posar ssisens a assaig no va acabar de convencer. I sempre pensant en sta ursula.
Aix貌 no s'ha acabat, l'any que ve encara tenim alguna cosa a dir nois! 3XL10 CVXV Fem Valls de 10
ArnauCVXV
Rodaplaces

Entrades: 60
Membre des de: 28 ago. 2013, 11:35
Colla: Colla Vella dels Xiquets de Valls

Entrada no llegidaAutor: xatin Data: 06 oct. 2014, 15:10

Doncs jo trobo encertada l'estrat猫gia de la vella...
Imatge
xatin
Casteller/a de manilles

Entrades: 950
Membre des de: 14 set. 2009, 20:31

Entrada no llegidaAutor: Alvy Data: 06 oct. 2014, 15:12

El millor concurs i la millor diada de la hist貌ria superant Sant F猫lix 2001. Parleu amb una facilitat d'uns castells. Si tenint-los molt ben assajats nom茅s els carregues... si no els tens molt b茅 imagina't. Per mi l'error va ser de Vilafranca que sola es va posar dos rondes per sota com ja vaig avisar que passaria. I la Joves la mateixa del concurs del 2008 i la mateixa de sempre.
Alvy
Casteller/a de folre

Entrades: 167
Membre des de: 09 ago. 2011, 11:24

Entrada no llegidaAutor: tesla Data: 06 oct. 2014, 16:48

Que van fer els Minyons?
Hay no, que encara es mantenen enrocats en la retr貌grada posici贸 anti-concurs. 脡s una ll脿stima, jo preferiria que hi an茅ssin. S'estan perdent estar on s'escriu la hist貌ria d'aquest m贸n. Respecto la desici贸!!!

Crec que totes les colles van jugar les seves cartes molt b茅!!! La Vella perfecte apretant a segona ronda i rematant a la tercera.
Per poder entrar al concurs, vaig simpatitzar als Verds i a tothom li va venir a la mem貌ria el concurs del 2000, m茅s encara despr茅s de la caiguda de la torre de vuit on es van lesionar d'importancia (crec que sense gravetat) tres membres b脿sics (per cert, no haguessin pogut fer el pilar). El tres de deu, el van fer amb canvis i ja tenien nova alineaci贸 pel 4 de 9 "net" per si la vella el feia.

Nom茅s agrair quedar-me sense entrada i poder disfutar-lo desde dins. Prometo d'aqui 2 anys simpatitzar una altra colla. :ok:

Vilafranca perfecte la t脿ctica (no estava clar que la vella pogu茅s fer el que va fer), Jove va renunciar al concurs desde el primer moment i va lluitar contra ells mateixos. La joves crec que va cometre l'error de no desmuntar el peu del primer 4 de 9, per no perdre la penalitzaci贸, els ter莽os no estaven massa c貌modes (la resta ja no va poder ser).
Els Xiquets flipant, les Torres de nou defensades al l铆mit, Sants,....... En definitiva 6 hores amb un dinamisme bestial, gaireb茅 no et deixava ni anar al labavo per no perdre't res.

Pel seg眉ent concurs, potser 3 i 4 de nou amb folre i 9 de 8 en actuaci贸 conjunta. I per cert, res de palaus sant Jordis. El concurs ha de ser a la pla莽a de TORUS.

Moltes gr脿cies i felicitats a totes les colles. :rev: :rev: :rev:
tesla
Rodaplaces

Entrades: 61
Membre des de: 28 oct. 2012, 12:10
Colla: totes

Entrada no llegidaAutor: caligula Data: 06 oct. 2014, 21:01

TarragonaLila ha escrit:D'acord amb que es va viure el millor Concurs de la hist貌ria... intens fins el final, amb pugna per la primera pla莽a espectacular i amb uns castellots de vertigen. Molt content de poder haver quedat tercers en aquest concurs.

Pel que fa a l'error de la Vella... Jo crec que van fer el qu猫 havien de fer. Eren, pel moment, guanyadors... Vilafranca estava obligada a tirar castells molt dif铆cils i era tard. Podrien no haver carregat el 3de10fm. A m茅s, no volien arriscar m茅s, suposo, despr茅s de dues caigudes, nom茅s el necessari per guanyar.

Moltes felicitats a totes les colles!

Ai, amics. Si de deb貌 vols guanyar el concurs:
1 Has d'arriscar.
i 2 Has de tenir molta gamma de castells disponibles i amb garanties de, com a m铆nim, poder-los carregar.
La Vella, no tirant castell a la 4陋 ronda, 茅s com si ho hagu茅s fet i hagu茅s caigut. Mireu-ho com vulgueu, per貌 [llisor] per als verds, va ser aix铆.
Es m茅s f脿cil quedar-se a casa criticant, que anar a l'assaig a treballar. Oi?
caligula
Casteller/a de folre

Entrades: 204
Membre des de: 27 ago. 2010, 20:13
Colla: Pd9FMP

Entrada no llegidaAutor: TarragonaLila Data: 06 oct. 2014, 21:12

Tamb茅, si vas provisionalment com a guanyador i, com van dir, el 4de9n havia tingut alguns problemes per lligar al assaig, no volien arriscar m茅s del compte.

Pots voler guanyar el Concurs, per貌, com b茅 saps, en una caiguda de castell net, acostuma a prendre mal una persona o altra. I sin贸, el 2de8n de Vilafranca.
TarragonaLila
Casteller/a de manilles

Entrada no llegidaAutor: som i serem Data: 06 oct. 2014, 21:36

Jo penso que les t脿ctiques va ser m茅s que correctes. La vella va tenir les seves opcions i deixar passar la quarta ronda amb la possibilitat de poder guanyar el concurs, no em sembla cap desgavell. Les caigudes d'un 3d10fm i un 2d8sf s贸n dur铆ssimes i sembla que ning煤 tingui en compte que sempre tens baixes de castellers imprescindibles que et posen m茅s dificultats a les que ja tenen els castells nets sense imprevistos. L'aposta de la Vella era que no carreguessim el 3d10fm, probabilitat amb moltes opcions.

Alguns parlen d'errada tactica dels verds. Per a mi l'errada hagu茅s sigut deixar-se v猫ncer per l'ansietat i tirar en segona ronda la torre de vuit neta per superar la vella. 脡s veritat que molt pocs hav铆em pensat que la torre de vuit pod茅s nom茅s carregar-se, els resultats d'aquest castell a l'assaig superaven en molt els obtinguts al 2012 quan en varem descarregar dues. En el sup貌sit que haguessim tingut la mateixa caiguda, el ter莽 i cinqu猫 del pilar de set estaven fora de combat. El 3d9fa ja no s'hagu茅s pogut tirar i la vict貌ria final de Vilafranca per haver descarregat el 3d9fa ja no hauria sigut. El Pere Almirall ja ens va avisar, el 3d9fa nom茅s valdria si es descarregava.... la va encertar !!!
som i serem
Casteller/a de pinya

Entrades: 112
Membre des de: 02 set. 2011, 10:19
Colla: castellers de vilafranca

Entrada no llegidaAutor: TarragonaLila Data: 06 oct. 2014, 21:44

Tota la ra贸, som i serem, la t脿ctica dels verds va ser perfecta. Abans de tirar el 2, ja li vaig dir a un company de la vostra colla que em semblava que ho hav铆eu fet perfecte tirant el 3de9fa. Vau tenir el cap fred quan era m茅s necessari que mai. Em trec el barret!
TarragonaLila
Casteller/a de manilles

Entrada no llegidaAutor: Alvy Data: 06 oct. 2014, 21:53

Es que jo hagu茅s fet el 3 a primera ronda. I no el 4.
Alvy
Casteller/a de folre

Entrades: 167
Membre des de: 09 ago. 2011, 11:24

Entrada no llegidaAutor: elboletgraller Data: 06 oct. 2014, 23:17

Jo crec que les estrategies per anar a guanyar van ser bones cada una des del seu punt de vista. Nosaltres vam seguir amb el nostre programa, que era el que ens donava mes garanties (com aixi ha estat) i la Vella ja havia donat el maxim amb un resultat prou satisfactori com per esperar a tirar el 4 net nomes si feia falta, si com dieu no el tenien prou segur com semblava.

Va ser un concurs brutal, s'ha de felicitar a totes les colles. Llastima que hi haguessin potser massa caigudes (i aixo que a la primera ronda ni una), i algunes lletges. Anims als lesionats.

M'esta molt be que siguem tots amics doncs, pero aquest forum s'esta ensopint (si que us heu tornat hippies!), a veure, quina es la diferencia entre el domas verd i el mosaic lila? Me lo expliquen.
elboletgraller
Casteller/a de manilles

Entrades: 651
Membre des de: 22 ago. 2008, 14:49
Colla: Castellers de Vilafranca

Entrada no llegidaAutor: Independ猫ncia Data: 07 oct. 2014, 00:46

Vaig trobar a faltar que la joves torn茅s a intentar el pilar de 8, a la ronda de pilars de comiat, s贸n experts en aquest tema... :lol: :lol: :lol:
Independ猫ncia
Afeccionat/ada

Entrades: 35
Membre des de: 08 oct. 2012, 18:58
Colla: Independ猫ncia de Catalunya

Entrada no llegidaAutor: Aig眉et Data: 07 oct. 2014, 09:52

Primer de tot, felicitats a totes les colles que heu fet passes endavant i que ens heu brindat un Gran Concurs!
Pel que fa a Vilafranca, jo no hagu茅s fet el 4de9fp i hagu茅s anat directe a pels 3 castellassos per arribar m茅s frescos i tenir m茅s opcions de descarregar el 2de8 i/o el 3de10 i tenir encara dos rondes per davant.
Pel que fa a la vella, estrat猫gia encertada. Com encertat va ser tirar el 4de9sf a cinquena a l'espera del que fessin els verds.
La Jove molt gran, seguint suman resgistres, carregant el castell de 10 i obrint la porta a castells amb el pilar al mig. Suma i sigue!
Felicitar a les colles que han fet gran el Concurs: Nens, Sabadell, Xiquets de Reus, Bcn, Gr脿cia i malgrat no poder assolir els principals objectius tamb茅 Capgrossos i Sants. Enormes els Xiquets de Tgn per la persist猫ncia.
Finalment, descepcionat amb la Joves. A vegades les coses no surten i aix铆 va ser. Tanmateix, tots sabem que el 4de9 茅s un castell que ja vau carregar fa un mes i tots sab铆em de les possibilitats de descarregar-lo. Ll脿stima que aix貌 no pass茅s, perqu猫 si 茅s veritat que tamb茅 treballaveu el 3de10 i el 2de8 haguessiu estat en la lluita fins el final (i descarregant el 4 i carregant el 2 o el 3 guanyaveu). Una ll脿stima per valtres i pel Concurs!
Per acabar, no entrar茅 a valorar les xiulades a Vilafranca. Nom茅s dir茅 que els afeccionats vilafranquins s贸n molt senyors. Animen a la seva colla quan toca i aplaudeixen els intents i m猫rits de les altres colles, malgrat les xiulades que reben. Felicitats, no nom茅s teniu una colla de Gamma extra, tamb茅 una gran afici贸!
Aig眉et
Casteller/a de folre

Entrades: 249
Membre des de: 26 ago. 2010, 13:58

Entrada no llegidaAutor: KGM Data: 07 oct. 2014, 16:00

M'estreno a lapinya.cat
La veritat que aquest concurs ha tingut moltes sorpreses, no esperava un nivell tan alt.
Vilafranca, la seva estrat猫gia va ser correcta, crec que fer el 4d9fa a primera ronda va ser una decisi贸 inteligent, i atacar a segona ronda el 3 amb el pilar per punts tamb茅. Per molt assajada que portessin la torre neta, mai saps quan cau, es un castell que d'un segon a l'altre el pots perdre. Jo el castell que no esperava era el 3d10fm. Sabia que hi havia hagut canvis del de St. F猫lix i despr茅s de veure la caiguda(lletja, lletja) del 2d8sf, pensava que tirarien m茅s pel 4d9sf, qu猫, pel que es veia a les xarxes socials, el tenien "millor".
La Vella, brutal. 4d9fa de sortida, demostrant el gran pilar que tenen i el gran estat de forma de la colla. El 3d10 i el 2d8 impressionants, fent la seva millor actuaci贸 de la hist貌ria. Renunciar al 4d9sf va ser una decisi贸 dura de prendre(suposo) per貌 bona, perqu猫 van demostrar fins a 4a ronda que poden fer ombra als Verds. A 3 setmanes de Santa 脷rsula (on voldran fer m茅s i millor) la Vella demostra que la Vella es la Vella!
Jove de TGN, crec que es la que m茅s va fer cridar la pla莽a. Verds, rosats, vermells i tothom va aplaudir el seu 9d8, el 5d9 on es va demostrar la confian莽a i el saber fer dels liles, i, per sobre de tot, el seu 3d10fm. Sentir cridar a la gent "i jove, i jove, i jove, jove, jove" des del moment que megafonia anuncia el castell, i explotar quan el carreguen es la cosa m茅s b猫stia del concurs.
De la resta de colles, destacar el primer 3d9f de Sabadell, maqu铆ssim, i el nivell de les colles de BCN.
Els intents de 2d9fm de Sants i Capgrossos, amb caigudes respectives abans, crec que transmeten sensacions diferents. Per Borinots, que no es una utopia pensar en manilles, per貌 que queda molt recorregut. I per Capgrossos, crec que es van mer猫ixer m茅s, i tenen els ingredients per tornar a descarregar el seu 2d9fm.
Xiquets de tarragona premi a l'insist猫ncia, al no defallir i seguir treballant. El 2 em va semblar que el problema no es pas al tronc, si no m茅s aviat a manilles, i amb ganes de veure que fan per Tots Sants.
Finalment, la Joves, em sembla que ahir va ser un mal dia, amb l'煤nica bona not铆cia del 5d9f, 6猫 consecutiu descarregat crec. Els intents del 4d9 em van semblar estranys. Des del principi el vaig veure malament, a difer猫ncia dels dos 煤ltims que havien fet(Sant F猫lix i Santa 脷rsula) i l'ambient de la pla莽a tampoc acompanyava. I quan despr茅s del 3d9f sembla que ja diuen ad茅u al concurs totalment, tiren el Pd8fm. Encara no entenc aquesta decisi贸, i menys saben que la Joves no t茅 les manilles com a punt fort. Potser el tenien molt treballat, no ho s茅, nom茅s pensar que si canvien la r脿bia per for莽a per Sta 脷rsula la poden liar molt fort.
I dels xiulets als verds, em van semblar una mica exagerats en cert moment, per貌 sobrava el dom脿s gegant. Ensenyar el dom脿s, despr茅s de l'intent de 4d9 de la Vella em va semblar lleig. Cert que els donava la vict貌ria, per貌, si es una afici贸 que aplaudeix als rivals, perqu猫 no s'esperaven a despr茅s del pilar de 8 de la Joves? Tanta pressa tenien?
En fi, un concurs de 10, mai millor dit.
KGM
Turista

Entrades: 3
Membre des de: 07 oct. 2014, 15:30

Seg眉ent

Torna a: Resultats i cr貌niques

Castellers navegant en aquest f貌rum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants